בלי פאניקה

תעשו לעצמכם טובה, תתעלמו מכל אלו שמתפרנסים ממאניה דפרסיה של משקיעים ותנסו להבין מה קורה כאן

ירידות השערים בוול סטריט גרמו לרבים תחושת פאניקה. ציטוטים של אסטרטגים שונים שיודעים להגיד בדיוק כמה השוק ירד סייעו להעצמת תחושת הפאניקה הזו. ביחוד אותן כותרות בסגנון "החל התיקון הגדול" וכו'. אז אם לא הבנתם, פאניקה לא עוזרת וזורקי מספרי האימה הם כמו הבובות המפחידות שבמתקנים בפארק שעשועים: הן תמיד יופיעו בעיקולים המסוכנים ובירידות התלולות בשביל להגביר את חווית הפחד. אז בלי קשר לתחזיות השוק, בלונה פארק שקוראים לו וול סטריט פחד זה לא פאן. תעשו לעצמכם טובה, תתעלמו מכל אלו שמתפרנסים ממאניה דפרסיה של משקיעים ותנסו להבין מה קורה כאן.

מה שקרה בשווקים בימים חמישי שישי הוא המשך ישיר של התופעה עליה אנחנו מצביעים זמן רב. יש קבוצה שלמה של מניות שטיפסו גבוה גבוה אל פסגת רכבת ההרים ועתה החלו להתדרדר. אבל, בעוד שברכבת הרים שבפארק השעשועים אתם מעוגנים לקרון אליו עליתם, בעליות ובירידות, ברכבת ההרים של הבורסה אתם פשוט יכולים לעלות לקרון המטפס הבא או לקנות מכשירים פיננסיים שהופכים את הירידה לעליה (תעודות סל שורט, אופציות PUT) וכו'.

ביחס לשוק, נראה שניתן לצפות להפתעה לטובה בשבוע הבא. לא רואים אותה על הגרף, רואים אותה על המבנה הסטטיסטי של חודש אפריל. למה שזה יעבוד? כי זה עבד עד עכשיו. השבוע הראשון אמור היה להיות חיובי והוא היה. השני היה אמור להיות תנודתי והוא היה. עכשיו אנחנו אמורים להיות ירוקים עד הפקיעה של השבוע הבא. ממנה כדאי להתחיל לצמצם חשיפה. ירידה של ה-S&P500 מתחת ל-1793 תלמד שלא הבנו פה משהו. לא נותנים לה סיכוי גבוה.

בחרו בתמיכה קרובה

וביחס למניות, אנחנו שוב אומרים, שונות היא שם המשחק השנה. שני רכבות נעות על מתקן רכבת ההרים. אחת יורדת והשניה עולה. בחלק מהמקרים, העולה (סחורות חקלאיות) מסבירה את היורדת (חברות מזון למשל). ולפעמים זה יותר מסובך. תלכו למניות שיש להן תמיכה מוצקה וקרובה והתנגדות רחוקה. אל תצמדו למה שעבד בשנים האחרונות. גם ברכבת ההרים, כשהיא ממש קרובה לפסגה, המבט מופנה לשמיים ולא רואים את הירידה הקרבה. מי שרוצה שיבדוק גם את ה-ETF עם הסמבול HDGE. היא כוללת פוזיציות שורט על מניות עם פוטנציאל לירידה חדה. מצבה הטכני האטרקטיבי מחזק את מה שכתבנו כאן. חג חרות משוחרר מדאגות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.