ממשיכה הצניחה במספר צופי הטלוויזיה ב-NBA

4 הרשתות ששידרו מחוף לחוף איבדו בין 5%-23% מצופי הטלוויזיה שלהן בממוצע למשחק ■ הסיבה הפעם: העונה הגרועה של הלייקרס, הסלטיקס והניקס

ליגת ה-NBA ממשיכה לרשום ירידה בעניין הטלוויזיוני בארה"ב זו השנה השנייה ברציפות - כך עולה מנתוני הרייטינג שמסכמים את העונה הסדירה 2013/14 שהסתיימה בשבוע שעבר.

ארבעת הערוצים שמשדרים את הליגה מחוף לחוף רשמו ירידה בנתוני הצפייה. ברשת ABC, ששידרה 15 משחקים במהלך העונה, נרשם ממוצע צפייה של 3.63 מיליון צופים למשחק - ירידה של 23% בכמות הצופים בתוך שנה (ו-33% בהשוואה לעונה המקוצרת 2011/12); ברשת TNT נרשמה צפייה ממוצעת של 1.9 מיליון צופים למשחק העונה, המהווה ירידה של 5.1% בהשוואה לעונה שעברה (ו-24% בהשוואה ללפני שתי עונות); ברשת ESPN צפו 1.67 מיליון צופים (ירידה של5.2% והשיעור הנמוך ביותר מאז 2009/10); בערוץ הטלוויזיה של הליגה (NBA TV) צפו בממוצע 316 אלף צופים (ירידה של 6% תוך שנה).

לפי "ספורטס ביזנס ג'ורנל" אחת הסיבות העיקריות לירידה בנתוני הצפייה העונה היא החולשה של 3 הקבוצות מהשווקים הגדולים - לוס אנג'לס לייקרס, בוסטון סלטיקס וניו-יורק ניקס - שלא הצליחו להעפיל לפלייאוף.

הירידה בנתוני הצפייה מגיעה בתזמון רע מאוד עבור הליגה, שמתכוננת לצאת למכרז שידורים חדש בקרוב. נכון להיום מכניסה הליגה מזכויות השידור כ-930 מיליון דולר, שמחולקים בין 30 הקבוצות באופן שווה. בנוסף מכניסות הקבוצות כסף ממכירת הזכויות לשידור לאוכלוסיה המקומית - סכום שהולך וגדל משנה לשנה.