ערעור: להרשיע את השייח ראאד סלאח גם בהסתה לגזענות

הפרקליטות מערערת על זיכויו של סלאח מעבירת הסתה לגזענות וכן על העונש שנגזר עליו בבימ"ש השלום – 8 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר ע"ת

יש להרשיע את השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, גם בעבירה של הסתה לגזענות, ולא רק בעבירה של הסתה לאלימות - כך טוענת פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) בערעור שהגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים על זיכויו של השייח סלאח מעבירת הסתה לגזענות, וכן על העונש שנגזר עליו בבית משפט השלום - 8 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על-תנאי.

הערעור הוגש בידי עו"ד אורי קורב מפרקליטות המחוז, על דעתו של פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

בנובמבר 2013 הורשע השייח סלאח בעבירה של הסתה לאלימות וזוכה מעבירה של הסתה לגזענות. זאת, בעקבות נאום שנשא בפברואר 2007, במהלך תפילת יום שישי במזרח ירושלים, שבמהלכו עשה שימוש רב במילים "שהידים" ו"דם", וקרא לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה.

בין היתר אמר סלאח בנאומו: "אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי... עכשיו באה חובתכם לסייע לעם הפלסטיני, עכשיו באה חובתכם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית ערבית מהאוקיינוס לאוקיינוס".

השופטת חנה מרים לומפ כתבה כי "חופש הביטוי איננה זכות בלתי מוגבלת, ולא ניתן לנצלה כדי להעביר מסרים הפוגעים בערכים חברתיים כמו הזכות לביטחון ולשלמות הגוף".

באשר לעבירת הסתה לגזענות קבע בית משפט השלום כי דבריו של סלאח אינם בהירים דיים, וספק אם הוא היה מודע לטיב המעשה ולאפשרות שדבריו יובילו להסתה לגזענות.

המדינה טוענת בערעורה כי "אין כל ספק כי דבריו של השייח סלאח מתייחסים לדת היהודית ול'עלילות הדם', ולא לשום ציבור אחר או כל תופעה היסטורית אחרת. דברי ההסתה החמורה שיצאו מפיו לאורך כל הדרשה מופנים אך ורק כלפי מדינת ישראל והעם היהודי". (ת"פ 5424/08).