קצת נחת לברצלונה: תוכל להחתים שחקנים בקיץ הקרוב

על הקבוצה נגזר ע"י פיפ"א איסור רכש למשך שנה שלמה בעקבות פרשת הכדורגלנים הקטינים, אך העונש נדחה עד לאחר השלמת הליך הערעור

בברצלונה יכולים לנשום לרווחה: לפחות בקיץ הקרוב, מועדון הכדורגל הקטאלוני יוכל להחתים שחקנים חדשים, עד להשלמת הליך הערעור בפרשת השחקנים הקטינים.

כזכור, בפיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית, החליטו להטיל אמברגו על פעילותה של בארסה בשוק ההעברות למשך שנה, לאחר שבתום חקירה נמצא כי המועדון הביא לקבוצות הצעירות שלו שחקנים זרים בניגוד לתקנונים. ברצלונה הגישה ערעור לוועדת הערעורים של פיפ"א, וצירפה אליו בקשה לדחיית העונש עד לתום ההליך המשפטי. בפיפ"א קיבלו את הבקשה.

בהודעה רשמית שהוציאה פיפ"א, נמסר כי ההחלטה נלקחה "בשל מורכבות העניין, הפתיחה המתקרבת של חלון ההעברות הקרוב ב-1 ביולי, והעובדה שאין לוועדת הערעורים יכולת להחליט על הנושא במהירות גדולה מספיק, על מנת שלאחר מכן דיון בערעור בבית הדין הגבוה לספורט (CAS) יתקיים לפני אותו מועד".

מדובר בחדשות מצוינות וחשובות לברצלונה, שאם לשפוט לפי התוצאות שלה העונה על כר-הדשא (הדחה מרבע גמר הצ'מפיונס ליג, הפסד בגמר גביע המלך לריאל מדריד וסיכויים הולכים ומצטמקים לזכות באליפות ספרד) - זקוקה לריענון בסגל השחקנים. נזכיר כי ברצלונה, המועדון השני הכי מכניס בעולם אחרי ריאל מדריד, נוהג לבצע רכישות יקרות של שחקנים באופן קבוע: בחמש העונות האחרונות ההוצאה הממוצעת של בארסה על רכש עמדה 69.7 מיליון אירו לשנה.

כבר עכשיו ברור שה-CAS יכריע באופן סופי בתיק של ברצלונה, ככל הנראה לפני חלון ההעברות של ינואר 2015, על מנת להשית את העונש, אם וכאשר, כבר במהלכו.