וינשטיין: בדיקת התלונות נגד סילבן שלום על הטרדה תימשך

(עדכון) - עורכת הדין של המתלוננת נגד סילבן שלום על הטרדה מינית לכאורה: "שלוש המתלוננות מפחדות לדבר, כי הצליחו להפחיד אותן"

בחודש שעבר פורסם כי פקידה שעבדה בעבר אצל השר לפיתוח הנגב והגליל, המועמד לנשיאות סילבן שלום, הגישה כנגדו תלונה במשטרה על עבירת מין שביצע בה לכאורה לפני 15 שנה.

הבוקר (ד') פורסם בגלי צה"ל כי הפרקליטות מתכוונת לסגור את תיק החקירה נגד סילבן שלום, זאת מאחר שלא הוגשו תלונות נוספות נגדו. במשטרה יודעים על לפחות אישה אחת שטוענת כי שלום הטריד אותה, אך היא לא מתכוונת להגיש תלונה. ואולם, הערב הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי הבדיקה בנושא תימשך.

"המתלוננות מפחדות לדבר"

"לא היה פה קמפיין, מדובר באלימות מינית כלפי נשים במקומות עבודה. בכל מקום נשים מותקפות ומוטרדות מינית", אמרה הבוקר עו"ד רוני אלוני-סדובניק, המייצגת את המתלוננת נגד שלום, בתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. לדבריה, כל אישה שמנסה להגיש תלונה נתקלת באלימות נוספת שמתלווה לעצם הגשת התלונה.

עו"ד אלוני-סדובניק טענה כי "בארץ ישנם מקרים רבים של שיבוש הליכי חקירה". היא הסבירה כי "כשמישהי מגישה תלונה נגד מישהו מפורסם, מיד פרטיה מפורסמים בתקשורת. מדובר בהטרדת עד ואיום על מתלונן".

אלוני-סדובניק הוסיפה כי היא "יודעת על קיומן של שלוש המתלוננות הנוספות".

"שלוש המתלוננות מפחדות לדבר, כי הצליחו להפחיד אותן", אמרה אלוני-סדובניק. היא הוסיפה כי "על-פי החוק מספיקה עדותה של מתלוננת להביא להרשעה".

לדבריה, במקרה הזה הופעלו לחצים בלתי מידתיים שגובלים באלימות. "אני חושבת שזכותה של כל אישה וילדה שנפגעה מינית, גם אם עברו 30 שנה, לצאת ולהגיד - פלוני עשה כך וכך".

אלוני-סדובניק הבהירה כי "החקירה עדיין לא נסגרה, והיא תישאר פתוחה עד שאולי אחת משלוש הנשים תעז להגיש תלונה, אחרי שהן יקבלו הבטחה של המשטרה שהפרטים שלהן לא יודלפו לתקשורת".