תדיראן הולדינגס מוכרת את המותג AEG ב-15 מיליון שקל

‏השלמת העסקה כפופה לתנאים שונים, בהם אישור היצרנית, חברת אלקטרולוקס

‏‎‎יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס עומדת בפני פרידה מהמותג ‏AEG‏, ולאחרונה חתמה על מזכר הבנות למכירת הזכויות עליו תמורת 15 מיליון שקל. ‏השלמת העסקה כפופה לתנאים שונים, בהם אישור היצרנית, חברת אלקטרולוקס (‏Electrolux‏). ‏

‏מוצרי ‏AEG‏ כוללים בין היתר מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים, תנורים, קומקומים ושואבי אבק. ‏

המכירה שמקדמת תדיראן, שבשליטת משה ממרוד, נעשית לאחר שב-2013 היא לא עמדה בתנאי ההסכם עם אלקטרולוקס, הקובע עמידה במחזור מכירות מינימלי והצגת עלייה במכירות. ‏

‏בתדיראן מייחסים בדוחות את הכישלון לעמוד בתנאים, בין היתר להשפעת מיתוג כפול והיעדר בידול בין מוצרי המותג ‏AEG‏ לבין מוצרי המותג אלקטרולוקס, שהיה קיים עד 2012 במוצרים והשפעותיו ניכרו גם ב-2013. ‏

לגבי 2014 מציינים בתדיראן כי "אין באפשרות הנהלת החברה להעריך האם תעמוד בכמויות המינימום שנקבעו". ‏

‏ההסכם בין הצדדים נחתם ב-2006 והוארך ב-2011 ל-3 שנים, אז גם הוגדלו יעדיה של תדיראן. לפי ההסכם, במקרה בו תדיראן לא תעמוד ביעדים, אלקטרולוקס רשאית לסיים את ההתקשרות בינהן. ‏תדיראן אף העמידה ערבויות של עד 5 מיליון אירו להבטחת התחייבויותיה לאלקטרולוקס. ‏

‏למרות שלא הצליחה לעמוד ביעדים, את 2013 סיכמה תדיראן הולדינגס בצורה חיובית, עם זינוק של כ-320% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-37 מיליון שקל. ‏‏

למרות שהכנסותיה עלו רק ב-3%, ל-859 מיליון שקל, היא הצליחה לשפר משמעותית את הרווחיות הגולמית והתפעולית. ‏‎‎‏