מבצע 35 שקל לחודש גייס לגולן טלקום 23 אלף מנויים

נתוני אפריל 2014: מפעילי הסלולר הווירטואליים מאבדים גובה במהירות; חברות הסלולר הוותיקות ממשיכות לאבד מנויים

גולן טלקום משאירה אבק לכל מתחרותיה בשוק הסלולרי בחודש אפריל, ורושמת גיוס נטו של 23 אלף מנויים. הסיבה להצלחה של גולן החודש קשורה למבצע 35 שקל לחבילת סלולר, שגרר את השוק למלחמת מחירים קשה ביותר. מתחרתה המושבעת, הוט מובייל, גייסה באפריל 7,500 מנויים נטו בלבד.

נתוני הניוד בחודש אפריל מוכיחים שחברת גולן טלקום היא מחוללת התחרות מספר אחת בשוק הסלולר בישראל, והיא זאת שלמעשה מכתיבה את עוצמת התחרות בו: כשגולן מחריפה את המבצעים שלה על מנת לקחת נתח שוק כמו בחודש החולף, היא עושה זאת בגדול ומשפיעה השפעה דרמטית על כל השחקנים בלי יוצא מן הכלל, ובעיקר על השחקנים הווירטואליים. מנגד, כשהיא לא ברמת המחירים של פחות מ-50 שקל לחבילה, הרי שאז הלקוחות יותר בררניים.

יותר מכל ניכר כי החודש היה בין הרעים ביותר עבור המפעילים הווירטואליים. במיוחד ניכרת קריסה אצל יופון, שגייסה 114 מנויים בלבד, ונתוני הנטישה שלה קשים. יופון הייתה המפעיל הווירטואלי שצמח הכי הרבה בשנה האחרונה, ומכאן ההפתעה הגדולה מההישגים הדלים.

רמי לוי סלולר, שגם הוא רשם קפיצה זמנית בחודש שעבר, ממשיך לרשום גיוס חיובי החודש, אך בהיקפים מאוד נמוכים ותוך שהוא נהנה מהמבצע שיצא לקראת החגים של 35 שקל לחודש.

בקרב החברות הוותיקות, הרי שבאפריל בלטה במיוחד תנועה של לקוחות במגזר החרדי, שעברו בעיקר לגולן טלקום שיצא בתוכנית ייחודית עבור החרדים. מי שסבלה מכך בעיקר הייתה פרטנר, שרשמה את הנטישה הגדולה ביותר. סלקום גייסה הכי הרבה מנויים באפריל, אך גם ננטשה בשיעור הגבוה ביותר, ובסיכום הכללי איבדה פחות מנויים ממתחרותיה הוותיקות.

נתוני הניידות החודש מלמדים עוד כי עבור המפעילים הוותיקים, מעבר להפסד כבר לא נשמע מופרך. אמנם הן מרוויחות, אבל לאורך זמן יגרום להם המחיר של 35 שקל לחבילה למשבר נוסף, שספק אם יוכלו לעמוד בו.

ניודים בסלולר באפריל 2014
 ניודים בסלולר באפריל 2014