מיני מבחן דרכים: שברולט סוניק RS טורבו - ספורט עממי

ב-110 אלף שקל מספק הדגם הזה יחס גבוה מאד בין רמת האבזור לבין המחיר, והרבה FUN

בשחר ההיסטוריה, לפני התפשטות האינטרנט (שנות ה-80 כמדומני), נאלצו בני האדם למצוא להם ריגושים בעולם האמיתי ולא הווירטואלי. באותם ימים המכונית הייתה יותר מאשר אמצעי פיזי לגישור בין המסך בבית למסך בעבודה או בבית הקפה. למכוניות היה אז אופי, ויצרני הרכב טרחו לפתח דגמים עם ערך מוסף של FUN לכל כיס. זה היה תור הזהב של מכוניות קומפקטיות, קלות ומהירות במחירים נגישים לכל.

30 שנה מאוחר יותר, ה-FUN הפך לתירוץ של היצרנים לחלוב עוד כסף מהעשירונים העליונים. רוצה משהו זול? קנה לך סימולציית נהיגה לפלייסטיישן. לפיכך שמחנו לגלות שיש עוד מי שטורח לייצר מכוניות ספורטיביות עממיות - יחסית כמובן. האם מדובר ביותר מתרגיל שיווקי?

חיצונית, לפחות, הסוניק מספקת את הסחורה. הקוסמטיקאים של ג'נרל מוטורס לקחו את העיצוב הזוויתי של הסוניק 5 דלתות והעניקו לו טיפול מלא: חישוקי 17 אינץ' עם גומי רציני, יציבה רחבה, ספויילר גדול באחורי הגג, פנסי דרך ייחודיים, מפלט מוכסף ועוד. בצבעים הנכונים (מישהו אמר שחור?) זו בהחלט מכונית מסובבת ראשים, שונה מהסוניק ליסינג המוכרת.

גם תא הנוסעים זכה לביקור במחלקת אבזרי הבמה. מושבי הספורט משובצי בעור נראים מצוין ומעניקים תמיכה טובה. הגה הספורט הקטן מכניס את הנהג לאווירה הנכונה ושלל אבזרים תקניים כמו מסך מולטימדיה רחב, גג חשמלי ועוד, מעניקים לתא תחושה משודרגת. המרחב מלפנים ומאחור אינו מרווח כמו בקליאו או בפיז'ו 208, נפח תא המטען סביר, הנדסת האנוש מתוכננת היטב ושלל ציפויים מבריקים על הדיפונים מתקשים להסתיר את העובדה שזו מכונית עממית.

בחרטום הושתל מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר של GM עם הספק של 140 כ"ס ומומנט של 20 קג"מ - תוספת של כ-25 כ"ס ו-5 קג"מ לעומת מנוע ה-1.6 ליטר התקני. זה מנוע די קולני ומחוספס, שמשולב עם תיבה אוטומטית שאינה בחירה אידיאלית למכונית עם יומרות לביצועים. גם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות לא תאיץ את האדרנלין בקרב לקוחות הוודקה רדבול.

אבל המנוע מזריק למכונית ללא מעט פלפל: תגובה זריזה ללחיצה וייצור דחף נאה בעליות, שבהן הסוניק הרגילה מייצרת בעיקר רעש. גם השיוט במהירויות גבוהות נטול מאמץ והמכונית אפילו חסכונית. אם היה ניתן היינו בוחרים את הגרסה הידנית, שמשדרגת את הביצועים.

שברולט יכולה הייתה להסתפק בתרגיל קוסמטי ובמנוע חזק אבל מישהו במחלקת ההנדסה לקח את הפרויקט ברצינות והתקין בולמי זעזועים ספורטיביים מוקשחים, שלדה מונמכת, מתלה אחורי משודרג, הגה עם תגבור מופחת, ארבעה בלמי דיסק רציניים ועוד. התוצאה היא מכונית אולי לא חדה ומלוטשת כמו כמה מהאירופאיות דור אחרון אבל עדיין משעשעת מאוד בנהיגה נמרצת ואפילו נוחה למדי.

והמחיר? 110 אלף שקל בלבד לפני מבצעים - רק 5,000 שקל יותר מסוניק 1.6 המאובזרת. המחיר מרשים לאור האבזור, מה שיביא אליה לא מעט לקוחות בארץ. את ה-FUN יקבלו הלקוחות כבונוס, אולי אפילו כהפתעה.