יוניברסל מקאן עתרה לבג"ץ נגד הרשות השנייה וועדת שחם

ועדת שחם קבעה רף של 25% שיכולה חברת מדיה להוות מכלל הכנסות הזכייניות ■ יוניברסל מקאן: לוועדה לא הייתה סמכות חוקית לפעול

חברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון הגישה עתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה, שבה היא מבקשת לבטל את סמכות ועדת שחם, שקבעה רף של 25% שיכולה חברת מדיה להוות מכלל הכנסות הזכייניות.

הטענות המרכזיות של מקאן מתמקדות בכך שלוועדה לא הייתה סמכות חוקית לפעול כפי שפעלה, שמינויו של יעקב שחם לתפקיד יו"ר הוועדה בעייתי מאחר שיש לו לכאורה אינטרס שכסף יועבר לעיתונות, ושהמהלך יועד להחליש את כוחה של מקאן בשוק.

בשנה האחרונה פעלו בשוק שני גורמים שבחנו את שוק המדיה: הממונה על ההגבלים העסקיים וועדת שחם. שניהם הגיעו למסקנה שיש להגביל את כוחן של חברות המדיה בשוק.

הממונה התייחס לכוחה של מקאן כחלק מהבקשה שהגישהמשרד להאריך את שיתוף-הפעולה עם גליקמן-נטלר-סמסונוב, וקבע כי הוא מהווה חשש לפגיעה בתחרות בשוק. לפי הממונה, יש להגביל את כוחה של מקאן כך שלא יהווה יותר מ-25% מהפרסום בזמן צפיית השיא.

כפי שפורסם ב"גלובס", כתוצאה מהחלטת הממונה החלה יוניברסל להסיט תקציבים מהפריים-טיים לשעות אחרות, אך גם כעת הנתח שלה בשעות צפיית השיא גבוה מהרף שקבע הממונה. ביוניברסל טוענים לנתח של 26%, ואילו בשוק טוענים שהוא עומד על כ-30%.

ועדת שחם, שמונתה על-ידי הרשות השנייה, החמירה עם השוק אף יותר וקבעה כי הרף שיש להציב יתייחס ל-25% שיכולה חברת מדיה להחזיק מתוך כלל הכנסות הזכייניות, ולא רק יחסית לשעות צפיית השיא.