חשד: יועץ מס זייף טפסי 106 ללקוחותיו והגיש דוחות כוזבים

אורי אטיאס חשוד בהגשת דוחות הכנסה כוזבים וטפסי 106 מזויפים בשם עשרות לקוחות, וכן בהעלמת הכנסותיו שלו בסכומים המסתכמים במיליוני שקלים

יועץ מס מאשדוד חשוד בהגשת דוחות הכנסה כוזבים וטפסי 106 מזויפים למס הכנסה בשם עשרות לקוחות, וכן בהעלמת הכנסותיו שלו בסכומים המסתכמים במיליוני שקלים.

היועץ, אורי אטיאס, נעצר על-ידי רשות המסים ושוחרר למעצר-בית על-ידי בית משפט השלום בירושלים.

אטיאס, יועץ מס מוסמך שבבעלותו משרד באשדוד למתן שירותי ראיית חשבון, ייעוץ מס והנהלת חשבונות המשרת מאות לקוחות, נעצר שלשום (ב') על-ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, לאחר שבביקורת שערכו עובדי פקיד שומה אשקלון עלו חשדות כי אטיאס עצמו, או באמצעות עובדי משרדו, הגישו למס הכנסה דוחות כוזבים עבור עשרות מלקוחות המשרד, בהם הקטינו את הכנסתם האמיתית של הלקוחות על מנת שישלמו מס מופחת, וכן הפיקו טפסי 106 מזויפים עבור עובדים פיקטיביים של לקוחותיהם.

עם מעצרו של אטיאס נערכו חיפושים בביתו ובמשרדו, נתפס חומר רב, וכן נלקחו 13 מחשבים. עובדי משרדו נחקרו, ואטיאס נלקח לחקירה שבסיומה נעצר ל-24 שעות, אשר במהלכה, על-פי רשות המסים, קשר את עצמו לעבירות המיוחסות לו.

השופט אלכסנדר רון אישר את שחרורו של אטיאס למעצר-בית תמורת הפקדת 20,000 שקל וכן ערבויות בסך 150,000 שקל, ואסר עליו להגיע למשרדו למשך 21 יום וליצור קשר עם לקוחותיו למשך חודש, על מנת לאפשר את המשך החקירה.

שמו של אטיאס עלה בעבר במסגרת פרשת "מהילת הדלקים". באוגוסט 2005 הוגש כתב אישום חמור נגד 28 נאשמים החברים בארגון פשע שעסק במהילה ומכירה של דלקים מהולים. מכתב האישום עלה כי הארגון פעל באופן שיטתי החל מספטמבר 2002 במהילה של דלקים, שיווק ומכירתם ליחידים וחברות, בין היתר באמצעות תחנות תדלוק שבבעלות הארגון.

בין הנאשמים היה גם יועץ המס אורי אטיאס, שהואשם בכך שנתן שירותי ייעוץ לארגון במטרה לקדם את פעילותו הפלילית, אך הוא זוכה מהאישומים נגדו.