החשכ"לית על כיל: "לא רק הכסף חשוב אלא המסר"

מיכל עבאדי-בויאנג'ו הגדירה את פסיקת הבוררות נגד כיל כניצחון "ברור ומוחלט"

"כולנו שמחים על ההחלטה. אני מנהלת את הדבר הזה כבר שלוש שנים, וזה הנושא הראשון שהצבתי על סדר יום האגף מיום כניסתי לתפקיד. זה לא ניצחון של הפקידות כי זה לא הכסף שלנו, אלא של הציבור. כך אומרת היום (ב') החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, בשיחה עם "גלובס" לרגל זכיית המדינה בבוררות נגד כיל סביב תשלום תמלוגים על מוצרי המשך.

עבאדי-בויאנג'ו הגדירה את הפסיקה כניצחון "ברור ומוחלט". לדבריה, "לא רק הכסף חשוב, אלא התהליך ובעיקר המסר. אנחנו אקטיביים ברגע שעלינו לגבות תמלוג ששייך לציבור. אנחנו לא מוותרים ולא מתבלבלים. זה מה שעומד לנגד עינינו כשאנחנו מנהלים את כספי ונכסי המדינה".

אתמול (א') נחשף ב"גלובס" כי עבאדי-בויאנג'ו היא זו שדרשה דיון נוסף בוועדת ששינסקי 2 סביב מיסוי מוצרי העברה ומוצרי הברום, וזאת בניגוד לעמדת יו''ר הוועדה, פרופ' איתן ששינסקי. הוועדה קיבלה את עמדת החשכ"לית, שזכתה לתמיכה ממנכ"לית האוצר, יעל אנדורן.

גם האחרונה הבינה שכל עוד סוגיית מוצרי העברה וקביעת מחיר בסיס של הברום לא מוסדרות, יש חשש כבד לזליגת הרווח העודף וכי המלצות הוועדה עלולות להפוך לערלות. נזכיר, כי כיל היא יצרנית הברום הגדולה בעולם והיא זו ששולטת במידה רבה על מחירי הברום.