זרוע המחקר של אלקטל-לוסנט תייסד פעילות בישראל

את הפעילות הישראלית ינהל פרופ' דני רז מהטכניון, היא תתמקד במחקר טכנולוגיות ענן ורשתות, ותמוקם במתחם פעילות CloudBand של אלקטל-לוסנט בכפר סבא

מנכ"ל אלקטל-לוסנט, מישל קומבס, הכריז הבוקר בכנס ההיי-טק MIXiii בתל אביב כי זרוע המחקר של החברה - Bell Labs, תייסד בקרוב פעילות בישראל. את הפעילות הישראלית ינהל פרופ' דני רז מהטכניון, היא תתמקד במחקר טכנולוגיות ענן ורשתות, ותמוקם במתחם פעילות CloudBand של אלקטל-לוסנט בכפר סבא.

הטכנולוגיה המפותחת ב-CloudBand מצויה במרכזו של הפיתרון שמציעה החברה ללקוחותיה, המשתמש ביצירת מודל פעילות יעיל יותר של רשתות התקשורת שלהם. פעילות CloudBand נחשבת לפעילות אסטרטגית בתוך בחברה ומנוהלת כולה מהמתחם המצוי בישראל בידי דור סקולר, סגן נשיא באלקטל-לוסנט. פתיחת פעילות ישראלית של Bell Labs יעמיק את חשיבות הפעילות הישראלית של אלקטל-לוסנט בתוך החברה העולמית.

במשרדי המחקר יהיו בשלב הפתיחה כ-20 עובדים, כאשר בהמשך החברה תגייס עובדים נוספים. למעבדות החברה (בעיקר בארה"ב ובצרפת) יש 750 עובדים. "זוהי הזדמנות יחודית עבורי, כמדען, להיות חלק מהעיצוב מחדש של עולם התקשורת, ולהשפיע על חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם", אומר רז. " כגודל ההזדמנות כך גודל האתגר, כיוון שהצוות הישראלי ידרש להפיק מחקר פורץ דרך וחדשני, שישולב בניסיונות לפתור את אתגרי הענן והרשת".

Bell Labs הוקמה ב-1925, כאשר היא עוסקת במחקר בתחום התקשורת. פעילות המחקר והפיתוח שהתבצעה במעבדות החברה הביאה פיתוחים מסוג: הטרנזיסטור, הלייזר, שפות התכנות UNIX ו-C ותאים סולאריים. Bell Labs נמצאת בבעלות אלקטל-לוסנט מאז התמזגו אלקטל ולוסנט, שהחזיקה בפעילות זו קודם לכן, ב-2007.