השף רפי כהן פונה מביתו בידי שוטרים שהוזעקו למקום

השוטרים הוזעקו לדירתו של כהן בת"א בעקבות קריאה ■ בחודש שעבר סגר כהן את מסעדת "רפאל" למשך שבוע בשל אי-סדרים כספיים שגילה לטענתו

השף רפי כהן, הבעלים של מסעדת "רפאל", פונה היום (ג') מביתו על-ידי שוטרים שהוזעקו למקום. על-פי הידוע, כוחות משטרה הוזעקו לדירתו של כהן בתל-אביב בעקבות קריאה, והוא פונה מביתו בסיוע השוטרים.

בחודש שעבר סגר כהן את המסעדה שברשותו למשך כשבוע בשל אי-סדרים כספיים שלטענתו גילה במסעדה.

כהן אמר יום לאחר סגירת המסעדה בראיון ל-mako: "קיבלתי דוחות רשמיים מזויפים מחברת המיחשוב שלנו. כבר לפני חודש וחצי גיליתי חוסרים קיצוניים בכספים. בהתחלה שינו לי את כל מבנה המערכת הממוחשבת של המסעדה שייסדתי כבר בגיל 14. כשהבחנתי בכך, ביקשתי לעבוד ישירות מול מנכ"ל חברת המיחשוב שלנו כדי למנוע בעיות, אבל בשלב מסוים הבחנתי בכל מיני ביטולים מוזרים במערכת בסכומים גבוהים וכספים שחסרים" סיפר כהן.

לדבריו, "כשפניתי אליהם בשלב הזה עם שאלות, הוא כבר שלח מייל שמנוסח בשפת עורכי דין ונעלם, הוא לא ענה לי יותר. ביום שישי האחרון אמרו לי שמנת צלעות טלה פשוט נעלמה מהמסך. הבנתי כבר מה קורה". לטענתו, עובדי המסעדה שיתפו פעולה עם חברת המיחשוב.

בהמשך הגישה נגדו חברת המיחשוב של המסעדה תלונה נגדית. במסגרת התלונה דחה מנכ"ל החברה את כל טענותיו של כהן על הסף וטען לאיומים ופרסום לשון הרע מצד השף.

לטענת המנכ"ל, לצד התלונה הוא הוסיף בדיקת פוליגרף שעברו הוא ו-12 מעובדי החברה ונמצאו לדבריו דוברי אמת.

"כהן בחר לעשות שימוש במעמדו כמסעדן מוכר בארץ והשתלח באופן חסר רסן בחברה שהינה בעלת מוניטין בינלאומי רב וכן במנהלה בישראל, תוך הטחת אמירות חסרות בסיס, ללא שחר, פוגעות ומסוכנות", טענו בחברה והוסיפו כי כהן "אף שיגר למנהל החברה הודעות טקסט למכשיר הטלפון הנייד שלו, וכתב: 'זו הונאה וגניבה בבירור. זה אתה. אתם תשבו בכלא'...".

בתום שבוע נפתחה מסעדת "רפאל" מחדש עם צוות עובדים מצומצם, כשכהן עצמו מיעט מאז להופיע במסעדה.