עדי צים יזרים 30 מ' ש' כנגד מניות השליטה באס.אר אקורד

צים גם יעמיד לשלד הבורסאי, שיקלוט את עסקיו הפרטיים, חבילת מימון של 67 מיליון שקל

כשנה וחצי לאחר אקזיט של כ-260 מיליון שקל, שרשמו האחים עדי ורני צים ממכירת השליטה ברשת המזון מחסני כמעט חינם לידי יינות ביתן, חוזר עדי צים לבורסה. השלד הבורסאי אס.אר אקורד (לשעבר קבוצת שרם-פודים-קלנר) עדכן אמש על הסכם, שלפיו ישקיע בו צים כ-30 מיליון שקל כנגד הקצאת 82% ממניות החברה.

נוסף על הזרמת ההון התחייב צים להעמיד לאס.אר אקורד מימון, בעצמו או באמצעות אחרים, בסכום של 67 מיליון שקל בשני שלבים, תוך 150 ימים מהמועד שבו תחל הפעילות העסקית בחברה.

מניית אס.אר אקורד הגיבה היום (ד') להודעה בעלייה דו-ספרתית חדה, והשלימה קפיצה של כ-125% תוך שבוע וחצי, מאז הודיעה לראשונה על מו"מ להכנסת משקיע לחברה. שווי החברה עומד היום על כ-13 מיליון שקל.

בשלב הבא, שלאחר הקצאת המניות, יכניס עדי צים לאס.אר אקורד פעילות עסקית אשר עשויה להיות בתחום הנדל"ן, המזון, הפיננסים או האנרגיה הסולארית. אם הפעילות שתוכנס תעמוד ביעד הון עצמי שנקבע בין הצדדים, יוקצו לצים מניות נוספות, שיגדילו את חלקו בחברה ל-90%.

אס.אר אקורד הוא שלד בורסאי, שבקופת המזומנים שלו היו 3.5 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של השנה, ואשר לו הפסדים צבורים לצורכי מס של כ-65 מיליון שקל, שאותם יוכל צים לנצל לקיזוז רווחים שתציג החברה.

הסכם ההקצאה כולל גם הסכם שלפיו תשכור אס.אר אקורד משרדים מחברה שבשליטתו של צים. לדבריו, "אנחנו בודקים את הפעילויות השונות, אבל אנחנו מאמינים בכולן, והראינו שאנחנו יכולים לספק תשואות נאות למשקיעים".

האחים עדי ורני צים מכרו ב-2012 את חברת צים שיווק, שבאמצעותה החזיקו ברשת המזון מחסני כמעט חינם, לרשת המתחרה יינות ביתן שבבעלות בני הזוג נחום ונורית ביתן, תמורת כ-350 מיליון שקל. בכך השלימו תוך שלוש שנים מאז הנפקת צים שיווק בבורסה צבירת הון של 420 מיליון שקל בשכר, בדיבידנדים ובמכירת מניות.