עובדי החינוכית נגד חוק לנדס: קראו לפירון להתערב

מתנגדים לסגירת הטלוויזיה החינוכית, סיפוחה לרשות השידור והפסקת קיומה כתחנה מפיקה: "העברת ההפקה למפיקים פרטיים תביא לצניחה ברמה"

עובדי רשות השידור יוצאים נגד חוק השידור הציבורי החדש וקוראים לשר החינוך שי פירון להתערב.

ממכתב שכתבה יו"ר ועד ההנדסאים, לילך גבאי-שזר, לשר החינוך, אשר הגיע לידי "גלובס", עולה כי העובדים מתנגדים לסגירת הטלוויזיה החינוכית, סיפוחה לרשות השידור והפסקת קיומה כתחנה מפיקה אלא רק כזה שמשדרת. על-פי החוק שעבר בממשלה אמורה הטלוויזיה החינוכית להפוך חלק מרשות השידור החדשה.

עובדי החינוכית פנו לפירון בכינוי "אבא", כשהחינוכית היא בתו. במכתב הם כותבים: "הרבה שנים שאנחנו גרים יחד, אתה ואנחנו. אמנם הבית קטן אבל חם מאין כמותו. ידענו שהבית שלנו דואג לכל ילדי השכונה, לכל ילד, בכל שכונה, בכל ישראל.

"חינכת אותנו אבא, לדאוג במסירות לילדים, לדור הבא, ולהעביר להם ערכים באופן איכותי: ערכי אנושיות, חשיבה חופשית, דעת, אהבת העם והארץ, כבוד הדדי והשכלה.

"בעת הזו אתה ואנחנו מוקפים בים ההבלים של שידורי הטלוויזיה המסחרית, שעיקר ערכיה הפוכים לחלוטין למה שאנו מאמינים ומחנכים לקראתו. אם לא נגן על הבית בעת הסערה הנוכחית, עלול הכול לשקוע ולהיעלם לעד.

"תקציב הבית שלנו אמנם דל, אך קירותיו איתנים. מצוות של כ-500 נותרנו כיום רק 190. משפחה קטנה של אנשים מוכשרים ומסורים עם אהבה עזה למקצוע ומחויבות עמוקה לערכי חינוך אמיתיים, הפוכים לריצות למיליון לסוגיהן והתפלשות בזהב ובזוהר כזב.

"כאן נמצאים מי שנאבקים מאבק יומיומי על מנת ששמורת הטבע החינוכית הזו תצליח, באמצעיה הדלים, להמשיך ולהפיק בהצלחה תוכניות עם ערכי הטלוויזיה החינוכית עליהם גדלו דורות במדינה, כולל חלק מהשרים.

"אנו חרדים מהמחשבה שהפנית עורף, שנטשת אותנו. האם לדעתך ילדי ישראל צריכים לשלם את מחיר האינטרסים הפוליטיים של שרי חינוך, אוצר ותקשורת...? שהרי ברגעים קשים אלה לוטשים עיניים אל ביתנו כל האינטרסנטים - כרישי הפקה, נושאי תרבות ה'טאלנטים' וה'סלבים', אבירי השטחיות והקופצנות הריקה. כולם חומדים את הטלוויזיה החינוכית. כותבי דוח לנדס אזכרו אותנו בסעיף קטן, שטחי להפליא, וכרכו אותנו יחד עם הערוץ הראשון, על אף שלמעשה אין כמעט קשר.

"אנחנו זקוקים לך גדול וחזק, עומד בפתח ומרעים בקולך: לא אתן! לא אתן לכם לגעת בחינוכית, ערוץ הילדים הנצפה מכל ערוצי הילדים. לא אתן דריסת רגל למסחריות, כי אני יודע שמרגע שישוחרר הרסן, תהפוך החינוכית למחנה הכנה לילדים לקראת כוכב נולד, טבח נולד, רודף-בצע נולד.

"הוצאת ההפקה מהחינוכית לידי מפיקים פרטיים תביא לצניחה ברמה ולעלייה במחיר. לטלוויזיה החינוכית יש את הצידוק המוחלט להישאר על מפת התקשורת הישראלית בדיוק כפי שהיא: גוף עצמאי המשויך למשרד החינוך שמפיק ומשדר", לשון המכתב.

מלשכת שר החינוך נמסר כי "המכתב התקבל".