מניית היום: זינקה בכ-17% בעקבות הצעת רכש מלאה

בעלות השליטה בחברת הקרקעות והפרדסים פרסמו הצעת רכש למניות הציבור לפי מחיר של כ-143 שקל למניה - פרמיה של 10% על מחיר המניה בשוק

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

בעלות השליטה בחברת מהדרין - נכסים ובניין (המשתייכת לקבוצת אי.די.בי) והפניקס - פועלות למחוק את חברת הקרקעות והפרדסים מהמסחר בבורסה בת"א. השתיים פרסמו הצעת רכש למניות הציבור בחברה, העוסקת בחקלאות, נכסים מניבים ושירותי אחסון בקירור, שהיקפה הכולל עומד על כ-63 מיליון שקל.

על פי מתווה הצעת הרכש, הפניקס, שבניהולו של אייל לפידות, ונכסים ובנין, שבניהולה של סגי איתן, מציעות לרכוש 13.2% ממניות מהדרין לפי מחיר של 142.89 שקל למניה. מדובר בפרמיה של 10% על מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון קודם לפרסום ההצעה (ה-29 במאי). בתגובה, זינקה היום מניית מהדרין ב-17%, ככל הנראה בשל הערכה כי מחיר הצעת הרכש יעלה בהמשך. המחיר הנוכחי - 151.2 שקל למניה, משקף שווי חברה של 503 מיליון שקל.

מתחילת השנה עלתה מניית מהדרין בשיעור מתון של 0.5%, והיא נסחרת סביב רמות מחיר גבוהות היסטורית עבורה. בסביבת בעלות השליטה בחברה מסבירים את הצעת הרכש בכך ש"המסחר במניה הזו דל מאוד לאורך השנים, והיא נכנסה לרשימת דלי סחירות. מבחינת עלות-תועלת, אין שום יתרון להיותה חברה ציבורית - לא עבור החברה ולא עבור בעלי המניות בה. החברה גם לא צפויה לחלק דיבידנדים בעתיד הנראה לעין", ציינו.

בהקשר זה מציינות נכסים ובנין והפניקס כי, בהתאם להודעת הבורסה מ-1 במאי, החל ב-15 ביוני צפויה החברה להיכלל ברשימת ניירות ערך דלי סחירות, שבהם לא מתקיימת עשיית שוק. שתי החברות יחויבו בהשלמת הצעת הרכש אם יהיה שיעור היענות מינימלי של 8.2% - כך שיגיעו למינימום 95% ממניות מהדרין.

יחזיקו בחברה בחלקים שווים

בין נכסים ובנין ובין הפניקס נחתם הסכם בעלי מניות חדש, ולפיו שתי החברות יחזיקו במהדרין בחלקים שווים. לפיכך, אם תיענה הצעת הרכש, נכסים ובנין תרכוש 4.6% מהמניות תמורת 21.8 מיליון שקל, כך שתגיע להחזקה של כ-50%; והפניקס תרכוש 8.6% מהמניות ב-40.7 מיליון שקל. המועד להודעות קבלת ההצעה הוא ה-23 ביוני.

נכסים ובנין מחזיקה כיום, באמצעות נכסי הדרים, ב-45.4% ממניות מהדרין, והפניקס מחזיקה בכ-41.4%. מהדרין סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של כ-42 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל.

זוהי הצעת הרכש השנייה שהפניקס ונכסים ובנין מפרסמות למניות המיעוט בחברת הנדל"ן והחקלאות מהדרין, שהינה חברה ציבורית מאז 1951. הפעם הראשונה הייתה בנובמבר 2005, אז פרסמו השתיים הצעת רכש ל-29.8% ממניות החברה, לפי מחיר של 85 שקל למניה, כשבהמשך שופר המחיר ל-95 שקל. המהלך הקודם לא צלח במלואו, ובמסגרתו נרכשו 16.6% ממניות מהדרין מידי משקיעים שניאותו להיענות להצעה בחלקים שווים - והחברה נותרה ציבורית.