דרגונפליי הישראלית נמכרה תמורת 100 מיליון דולר

בחברת הגיימינג הישראלית הושקעו כ-15 מ' ד' ■ דרגונפליי מגלגלת כ-30 מיליון דולר בשנה ומעסיקה 70 עובדים ■ הרוכשת Bally עוסקת בייצור מכונות הימורים כבר מ-1936

מכונת הימורים של הרוכשת Bally / צילום: רויטרס
מכונת הימורים של הרוכשת Bally / צילום: רויטרס

חברת דרגונפליי (DragonPlay) הישראלית, שמתמחה בתחום הגיימינג, נמכרה לחברות המשחקים Bally. לפי הערכות החברה נמכרה תמורת כ-100 מיליון דולר. חברת Bally עוסקת בייצור מכונות הימורים כבר מ-1936. היא מעסיקה 3,500 עובדים ב-25 סניפים מסביב לעולם. שווי השוק של החברה הרוכשת הוא 2.2 מיליארד דולר.

דרגונפליי היא סטארט-אפ בתחום אפליקציות הגיימינג, שהוקם ב-2010 על ידי היזם שרון טל. החברה מתמחה בפיתוח משחקים חברתיים מעולמות הקזינו והאפליקציה המוכרת ביותר המוכרת ביותר שלה היא Live Holdem Poker Pro.

המשחקים של החברה מיועדים לפלטפורמות האנדרואיד, האייפון ופייסבוק. בין המשחקים הנוספים שהשיקה החברה נמצאים Live BlackJack, Farm Slots ו-Sea Battle. לפי נתוני IVC, החברה מעסיקה 70 עובדים. בשנת 2013 רשמה החברה הכנסות בהיקף של 30 מיליון דולר, זאת בדומה להכנסות בשנת 2012.

באתר החברה, דרגונפליי מגדירה את עצמה כמפתחת ומפיצת משחקים חברתיים עבור סמארטפונים. "החזון שלנו הוא לחבר כמה שיותר אנשים למשחקים מסביב לעולם, שיאפשרו להם להזמין אנשים לשחק נגדם, דרך האפליקציה, פייסבוק, שם אנחנו כבר מגיעים למיליוני משתמשים".

עוד כותבים בחברה, "משחקים היו תמיד הדרך הטובה ביותר לחבר ולאחד אנשים, כאשר הם מאפשרים הנאה וחוויה אינטראקטיבית.

"בזכות הטכנולוגיה המיוחדת שלנו וקיומן של רשתות חברתיות, אנחנו יכולים להביא את ההנאה למשחקים קיימים בפלטפורמות שונות. בזמן שטכנולוגיות של משחקי לרשתות החברתיות ממשיכות להתפתח, כך גם הצוות שלנו בדרגונפליי.

"אנחנו מקפידים להישאר בחזית של תעשיית המשחקים החברתיים עם כלי הפיתוח העדכניים. אנחנו מקפידים להיות הראשונים ללמוד ולאמץ פלטפורמות חדשות, כמו האנדרואיד, שם המשחק Hold`em Pro מדורג בתור אחד המשחקים שקיבלו את הדירוג הגבוה".

בשנת 2012 השלימה החברה סבב גיוס ראשון בהיקף של 14 מיליון דולר מקרן ההון סיכון אקסל פרטנרס, שהשקיעה בחברות מצליחות כגון פייסבוק ו-Rovio.

בסבב השתתפו גם Founder Collective ו-Entree Capiral. את תגובתה של דרגונפליי לידיעה לא ניתן היה להשיג.

150 חברות ישראליות בתחום

דרגונפליי לא פועלת בחלל ריק. על-פי נתונים של איגוד תעשיית מפתחי המשחקים הדיגיטליים בישראל, התעשייה בארץ גלגלה בשנה שעברה מחזור שמוערך ב-450 מיליון דולר. בישראל פועלות כ-150 חברות לפיתוח משחקים דיגיטליים.

ב-10 החברות הגדולות עובדים (בכל אחת) כ- 40 עובדים, כאשר בחברות הקטנות מועסקים כ-5 עד 10 עובדים.

בחברות הגיימינג המקומיות מייצרים בדרך כלל 2 או 3 משחקים בשנה. היקף המועסקים בתעשייה נאמד ביותר מ-2,000 עובדים וכולל, בנוסף לאנשי פיתוח מתחום התוכנה, גם תסריטאים, מעצבי משחק, אנימטורים, עובדי הפקה ועובדים אחרים - הן במסגרת החברות לפיתוח משחקים והן חברות נוספות ועובדים עצמאיים.

"בפרק זמן של מספר שנים, צמחה תעשיית פיתוח המשחקים הדיגיטליים מעשרות בודדות לאלפי עובדים והפכה לאחד מתחומי התעסוקה הנחשקים בהיי-טק", אמר בעת פרסום נתוני המחקר ניר מירצקי, יו"ר GameIS ל"גלובס".

לדבריו, "תעשיית המשחקים העולמית כבר מזמן נחשבת לאחת התעשיות הגדולות ואף עברה את תעשיית הסרטים, עם מחזור של למעלה מ-400 מיליארד דולר בשנה. פייסבוק הכריזה כי שלוש חברות ישראליות נכללות ברשימת 10 החברות הרווחיות ביותר בפייסבוק בתחום המשחקים, ובנוסף הגדירה את ההתמקדות במשחקים מסין, רוסיה וישראל בין יעדי הצמיחה שלה ל-2014. ההכרזות האלה מלמדות, כי קיים פוטנציאל להמשך הגידול של שוק מפתחי המשחקים בישראל".

בעלי המניות
 בעלי המניות