משפט הולילנד: לופוליאנסקי אושפז - ורוזן דחה את גזר הדין

(עדכון) - אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, הורשע בלקיחת שוחד באמצעות תרומות שהעביר דכנר לארגון יד שרה ■ אברהם פיינר, חבר מועצת העיר לשעבר שהורשע אף הוא בלקיחת שוחד, נדון ל-6 חודשי עבודות שירות

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, אושפז אתמול (א') בבית-החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שחש ברע, ולאור מצבו דחה השופט דוד רוזן את גזר דינו במשפט הולילנד.

לופוליאנסקי הורשע במשפט הולילנד בכך שלקח שוחד של 2.5 מיליון שקל באמצעות תרומות שהעביר עד המדינה המנוח שמואל דכנר לארגון "יד שרה", שאותו ייסד לופוליאנסקי.

גזר הדין של לופוליאנסקי וכן של אברהם פיינר, חבר מועצת העיר לשעבר שהורשע אף הוא בלקיחת שוחד, הופרד מגזר הדין של שאר הנאשמים בפרשת הולילנד, וזאת עקב מצבם הרפואי הקשה.

למרות מצבו הרפואי, הפרקליטות מבקשת כי ייגזר על לופוליאנסקי עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. לגבי פיינר, שהנו מוגבל הנע בעזרת כיסא גלגלים, מוכנה הפרקליטות להסתפק בעבודות שירות אותן ירצה במוסד רפואי בירושלים.

בשל היותו נכה, לא יכול היה פיינר להכנס לתוך אולמו של השופט דוד רוזן לאורך כל המשפט, וגם היום כשבא לשמוע את גזר דינו. עצוב להיווכח כי בישראל של שנת 2014, בתי המשפט, המופקדים על שמירת החוק, אינם מונגשים לנכים - עובדה העומדת בניגוד לחוק.

מאוחר יותר היום גזר השופט רוזן על פיינר עונש של 6 חודשי עבודות שירות, 9 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 250 אלף שקל.