"נגידת ב"י מתעלמת מהמצב ומובילה את המשק לאבדון"

לפי נתונים שפרסמו בהתאחדות התעשיינים חלה נסיגה של 15% ביצוא התעשייתי, וכתוצאה מכך פוטרו 960 עובדים ממפעלים ברחבי הארץ ■ נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן: בנק ישראל צריך להמשיך לקנות דולרים

צביקה אורן / צילום: איל יצהר
צביקה אורן / צילום: איל יצהר

בעקבות המשך הנסיגה בפעילות התעשייתית והדשדשו בשער החליפין קוראים היום (ב') בהתאחדות התעשיינים לבנק ישראל להתערב באופן אגרסיבי יותר בשוק המט"ח במטרה למנוע קריסה של ענפי התעשייה.

לפי נתונים שפרסם אגף המחקר הכלכלי של התאחדות התעשיינים, חלה נסיגה בפעילות התעשייתית: בחודשים מארס-אפריל 2014, הייתה נסיגה חדה ביותר של כ-15% ביצוא התעשייתי, בהשוואה לממוצע החודשי של ינואר-פברואר 2014. בהתאחדות התעשיינים מציינים כי המשמעות הכספית של כך היא כי היצוא בחודשים מארס-אפריל 2014 היה נמוך בכ-650 מיליון דולר, בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת בחודשים ינואר-פברואר 2014 - 3.6 מיליארד דולר, לעומת 4.25 מיליארד דולר בהתאמה.

כמו כן, על רקע הירידה ביצוא התעשייתי, בהתאחדות התעשיינים מציינים כי פוטרו (נטו) כ-960 עובדים ממפעלים ברחבי הארץ ברבעון הראשון של 2014, שמשמעותם צמצום של 0.3% במצבת העובדים בתעשייה. כמו כן, בנטרול השפעת הפקת הגז הטבעי, נבלמה צמיחת התעשייה.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר בעקבות הנתונים השליליים כי "אנחנו מתריעים כבר הרבה מאוד זמן כי המשק הישראלי נמצא במצב לא טוב, בלשון המעטה, ועכשיו אנחנו רואים את התוצאות - היצוא נמצא בירידה מתמדת ואנחנו רואים עוד ועוד אנשים מפוטרים והולכים הביתה. לצערנו, בבנק ישראל בוחרים שלא לעשות דבר וחצי דבר, בבחינת הכלבים נובחים והשיירה עוברת. במקום שהבנק יקנה דולרים ככל שנדרש ויעלה את שער הדולר ל-3.8, הנגידה ממשיכה להתעלם מהמצב ומובילה את המשק הישראלי לעבר אבדון".