המסחר בבורסה הסתיים בירידות; מניית נייס עלתה ב-2.5%

שופרסל בוחנת תוכנית התייעלות כללית ■ וודסייד במו"מ להיכנס כשותפה במאגר הגז של נובל אנרג'י וקבוצת דלק בקפריסין

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה שלילית, כשבורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת והמסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים קלות בהובלת מדד הנאסד"ק. מחזור המסחר הסתכם בכ-873 מיליון שקל.

בנק ישראל התייחס בדיוני הריבית לחודש יוני למצב הפיסקלי, ועל פי הפרוטוקולים שפורסמו אתמול, בכירי הבנק ציינו שעל פי הנתונים עד כה נראה שהממשלה תעמוד ביעד הגירעון לשנה זו; כמו כן צוין כי עמידה ביעדים הפיסקאליים בתקציב 2015 תדרוש "התאמות בהיקף משמעותי בצד ההוצאה ובצד ההכנסות", קרי, שוב קורא בנק ישראל לבצע העלאת מסים, זאת בניגוד לעמדה המפורשת של שר האוצר שהצהיר בפומבי כי לא מתכוון לעלות מסים אלא להעלות את יעד הגירעון.

בבנק ישראל מסבירים כי תמונת המאקרו כלכלית איננה ברורה שכן התקבלו נתונים סותרים: מצד אחד ירידה בצריכה, ברמתה מחירים במשק ובמדד המשולב שאינם קוהרנטיים עם המשך העלייה בתעסוקה, בשיעור ההשתתפות ובגביית המסים.

מניות במוקד

מניית כיל נסחרה היום תחת לחץ ברקע אמירתו של סמנכ"ל הכספים של פוטאש הקנדית, לפיה "לא נחזיק במניות כיל לעד". פוטאש, נזכיר, מחזיקה ב-13.84% ממניות כיל, בשווי שוק של כ-5.38 מיליארד שקל.

אמש נחשף ב"גלובס" כי חברת וודסייד האוסטרלית ממשיכה בניהול מו"מ להיכנס כשותפה במאגר הגז של נובל אנרג'י וקבוצת דלק בקפריסין, למרות הסתלקותה מהעסקה לרכישת הזכויות במאגר לוויתן הישראלי. בוודסייד מעריכים כי המאגר הקפריסאי מתאים מאוד לפיתוח באמצעות מתקן הנזלה צף (FLNG) - פתרון שאותו ניסתה וודסייד לקדם גם באופציה המועדפת עבור לוויתן, אך ללא הצלחה. [לסיפור המלא]

הנהלת שופרסל בוחנת התייעלות הכוללת תמחור מחודש של מוצרים, סגירה או הקטנה של סניפים וחסכון בהוצאות. בהודעה שפרסמה אתמול החברה, היא הודיעה כי לאור מגמת ההאטה במכירות, נבחנת תוכנית מתאימה להתייעלות. [לסיפור המלא]

נציגי הגופים המוסדיים שהשתתפו היום באסיפת בעלי המניות של בנק מזרחי טפחות אישרו את חבילת התגמול של מנכ"ל הבנק אלדד פרשר. זאת, בניגוד לעמדת משרד האוצר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]