השיחה: מאיר שטרית חוגג בחתונת בנו של "הרנטגן"

מי הגיעו לחתונת בנו הבכור של הרב יעקב איפרגן? ■ מה עשו משה אדרי ושוקי מדנס בטקס בוגרי מינהל עסקים של הבינתחומי? ■ והאם כדורסלן מכבי ת"א דיוויד בלו ייכנס לעולם העסקים?

הרב איפרגן ומאיר שטרית / צילום: פאביאן קולדרוף
הרב איפרגן ומאיר שטרית / צילום: פאביאן קולדרוף

הרנטגן, הלא הוא הרב יעקב איפרגן מנתיבות, חיתן אמש (ב') את בנו בכורו, שלום מאיר, עם בחירת ליבו, פייגי פרלמן.

כיאה לרנטגן (המכונה כך בעקבות שמועות על יכולתו לאבחן מחלות ובעיות במבט עיניו), כ-3,500 מוזמנים הגיעו לחתונה שנערכה במתחם האירועים AVENUE שבקריית שדה התעופה, בהם: אנשי עסקים כמו נוחי דנקנר, הידוע בקרבתו לרב; דוד פתאל; רו"ח שלמה נס; אילן גרינבוים; אפרים קונדה; יגאל אהובי וגלית גוטמן; עו"ד ציון אמיר; ג.יפית; אבי בניהו; ראובן שיף; וכמובן פוליטיקאים כמו המועמד לנשיאות, ח"כ מאיר שטרית; ח"כ אלי ישי; שר התקשורת גלעד ארדן; שר התחבורה ישראל כץ; ואחרים.

את כל אלה הרקידה הלהקה החסידית של עמירן דביר באולם שחולק לעזרת נשים ולעזרת גברים, לאחר שהרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, חיתן את הזוג כדת משה וישראל.

הרב איפרגן ומאיר שטרית / צילום: פאביאן קולדרוף
 הרב איפרגן ומאיר שטרית / צילום: פאביאן קולדרוף

פייגי פרלמן / צילום: פאביאן קולדרוף
 פייגי פרלמן / צילום: פאביאן קולדרוף

נוחי דנקנר / צילום: פאביאן קולדרוף
 נוחי דנקנר / צילום: פאביאן קולדרוף

אפרים קונדה דוד פתאל / צילום: פאביאן קולדרוף
 אפרים קונדה דוד פתאל / צילום: פאביאן קולדרוף

יפי הבלורית והתואר

שנת לימוד אחת לתואר ראשון במרכז הבינתחומי עולה 38 אלף שקל. ואם אתם בעניין של תואר שני במינהל עסקים בבינתחומי, תיאלצו להיפרד מכמעט 90 אלף שקל (לכל התואר). עם שכר לימוד כזה, אין זה פלא שהבינתחומי מהווה חממה לרבים מצאצאי האצולה המקומית.

בטקס בוגרי מחזור 2013, שהתקיים באחרונה, נצפו למשל: לימור אלמוג אדרי, הצאצאית של משה אדרי ובוגרת תואר שני במשפטים; אדוה מדנס, בתו של שוקי מדנס; וגם מאיה טרכטנברג, בתם של מנואל ונדין בודו-טרכטנברג, שלבשה בטקס את הגלימה המסורתית כזכר לתפקידה כסגנית דיקן בית-הספר לכלכלה בבינתחומי עד שמונתה באחרונה כמשנה לנגידת בנק ישראל; ונדב גלאון, בנה של חברת הכנסת זהבה גלאון.

עם או בלי קשר להון, משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, שנשא דברים בטקס, קרא לבוגרים להישאר בעירו גם אחרי סיום הלימודים. "זכרו שהדלת שלי תמיד פתוחה למענכם, ואוזניי קשובות לרעיונות ולהצעות שישפרו את מצב המגורים, התעסוקה, איכות החיים ואיכות הסביבה בעיר", אמר.

מאיה, משה ולימור אדרי / צילום: עדי כהן צדק
 מאיה, משה ולימור אדרי / צילום: עדי כהן צדק

נדין בודו טרכטנברג, מנואל ומאיה טרכטנברג / צילום: עדי כהן צדק
 נדין בודו טרכטנברג, מנואל ומאיה טרכטנברג / צילום: עדי כהן צדק

לבנה, אדוה ושוקי מדנס / צילום: עדי כהן צדק
 לבנה, אדוה ושוקי מדנס / צילום: עדי כהן צדק

האוניברסיטה גאה להציג

השופטת דליה דורנר, שלא העפילה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות, הגיעה להשקת המאגר החדש של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב לזכויותיה המשפטיות של הקהילה ההומו-לסבית בישראל. מדובר באתר אינטרנט המרכז פסיקות הנוגעות לזכויותיהם של הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים וביסקסואלים בישראל.

דורנר - שישבה בהרכב השופטים שקיבל את עתירתו של דנילוביץ וחייב את חברת אל-על, שבה עבד דנילוביץ כדייל, להעניק לו ולבן זוגו הטבות זהות לאלה שמקבלים זוגות הטרוסקסואלים - סיפרה: "השופט אהרן ברק כתב את פסק הדין המרכזי. הוא דיבר כמובן על שוויון והסתמך בעיקר על החוק. אני אמרתי: 'החוק פחות חשוב'. בזמן שהתיק היה מונח היינו, אני ואישי, בחופשה בפריז. נכנסנו לחנות ספרים, ואני רואה שם ספר של פוקו בצרפתית. אני לוקחת וקוראת, והיה שם משפט על כך שנורמות חברתיות חודרות למשפט ומשנות אותו, ואני לקחתי את המשפט וציטטתי אותו בפסק הדין. בעקבות פסק הדין פרצה מהומת אלוהים. חברים אמרו - 'דליה כתבה, ואהרן חטף', כי הוא היה ראש הרכב".

עוד נכחו בהשקה: פרופ' אייל גרוס וד"ר הדי ויטרבו מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב שפיתחו את המאגר; עו"ד ארנה לין; ד"ר תמי קריכלי-כץ; וד"ר יעקב בן שמש.

יעקב בן שמש, אייל גרוס, תמי קריכלי כץ, דליה דורנר / צילום: קובי קנטור
 יעקב בן שמש, אייל גרוס, תמי קריכלי כץ, דליה דורנר / צילום: קובי קנטור

העסק הוא עגול

"אני להוט להיכנס לעולם העסקים בכלל ולתחום הביטוח בפרט", כך גילה כדורסלן מכבי תל-אביב, דיוויד בלו, בהרצאה שנתן השבוע למנהלי בית ההשקעות פסגות, בנוכחות המנכ"ל חגי בדש.

אם אתם תוהים מה לשחקן כדורסל כמו בלו ולביטוח, פיני חוזז, כדורסלן עבר, שהפך לסוכן ביטוח, סיפק בראיון שנתן ל"גלובס" במאי 2005 הסבר: "הקטע הנפשי בביטוח יכול להיות לא קל כיוון שיש בו הרבה כשלונות. יש הרבה שלא יכולים לעמוד בזה. לעומתם, כדורסלנים מחונכים להתמודד גם עם כישלונות".

דיוויד בלו, חגי בדש / צילום: אלינור פרידמן
 דיוויד בלו, חגי בדש / צילום: אלינור פרידמן

מענק הפרישה של דוניץ

בעלי מניות חברת הנדל"ן אחים דוניץ, יתבקשו לאשר בחודש הבא מענק פרישה בגובה 316 אלף שקל שהם שישה חודשי שכר ברוטו - לדב דוניץ, שהודיע לפני מספר חודשים על סיום תפקידו כסגן יו"ר החברה. דוניץ כיהן במשך כ-20 שנה בתפקידים שונים בחברה, שם הסבירו כי המענק ניתן לו על תרומתו להתפתחות עסקי החברה במשך תקופה זו, ובהתאם למדיניות התגמול שאומצה. סיום תפקידו של דוניץ נעשתה על רקע מחלוקות שהתעוררו בחודשים האחרונים בין בני המשפחה, המחזיקים בשליטה בחברה. עלות העסקת דוניץ ב-2013 עמדה על 1.15 מיליון שקל.

ההתפטרות של רייך

על רקע החשדות החמורים להלבנת הון העומדים כנגד חברת הנדל"ן ב. יאיר ובעליה - משפחת ביטון, הודיע ד"ר זיו רייך על התפטרותו מתפקיד דירקטור חיצוני בחברה. רייך, שמונה לתפקיד בפברואר 2013, ציין כי: "התפטרותי הינה על רקע האירועים האחרונים בחברה והחשדות לכאורה כנגד בעלי שליטה ובעלי תפקידים בה". במסגרת תפקידו בב. יאיר, רייך היה חבר במספר ועדות, בהן ועדת הביקורת וועדת התגמול. רייך מחזיק במספר תפקידים נוספים, בהם דיקן בית-הספר לביטוח במכללה האקדמית נתניה, ומשמש כדירקטור חיצוני בחברת החשמל מסוף 2009. בחודשים האחרונים התפטר רייך מתפקידיו כדירקטור בחברות ג'רוסלם החזקות וכדירקטור חיצוני באייביטרנס.

ייצוג ישראלי על המגרש בברזיל

רגע לפני פתיחת משחקי המונדיאל בברזיל, חברת התוכנה נייס, שאותה מנהל ברק עילם, הודיעה כי אחת מהערים הגדולות שתארח את טורניר הכדורגל, פרסה את מערכת ה-Nice Situator של נייס כדי להגביר את הביטחון של התושבים והמבקרים. מדובר במרכז שליטה ובקרה המשלב מידע ותוכן המתקבלים מ-24 סוכנויות ממשלתיות שונות, ומאפשר במקרה של אירוע ביטחוני לקבל תמונת מצב בזמן אמת, באמצעות אחת מאלפי מצלמות הווידיאו הפרוסות בעיר. חלק מתהליך התגובה לאירוע יבוצע באופן אוטומטי על-ידי המערכת, וישפר את תהליך קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח.