קרדיט סוויס: העלייה במחירי הדיור בישראל תתמתן בקרוב

בסקירה שפרסמו כלכלני קרדיט סוויס על כלכלת ישראל, הם מורידים את תחזית הצמיחה ל-2014 ל-3%, וצופים הורדה נוספת של הריבית ל-0.5%

קרדיט סוויס מעדכנים כלפי מטה את תחזית הצמיחה של כלכלת ישראל ב-2014 ל-3%, לעומת 3.5% בתחזית הקודמת, ומעריכים כי העלייה במחירי הדירות תתמתן בעתיד הקרוב.

בסקירה שפרסמו היום (א') כלכלני קרדיט סוויס, הם מציינים כי הצמיחה ברבעון הראשון הייתה מאכזבת כתוצאה מביקושים מקומיים נמוכים. עם זאת, הייצוא צוין לחיוב.

כאמור, בקרדיט סוויס הורידו את תחזית הצמיחה הריאלית ל-2014 מ-3.5% ל-3%, ומציינים כי הצמיחה באפריל ומארס הייתה ככל הנראה אפסית, אך ודאי השתפרה במאי-יוני.

"עם זאת, אנו חוששים שהפתעה לרעה מהוצאות משקי הבית ברבעון הראשון תשקף חולשה מבנית רצינית יותר בכלכלה ממה שהנחנו עד כה, מה שיגרום לנו להוריד את תחזית הוצאות משקי הבית לכל השנה ל-2.2% מ-2.5%", מציינים בקרדיט סוויס. הכלכלנים הותירו את תחזית הצמיחה בייצוא על 4%.

עוד מציינים בקרדיט סוויס כי האינפלציה כפי שהיא משתקפת במדד המחירים לצרכן ממשיכה לרדת, ומורידים את תחזית האינפלציה ל-2014 ל-0.8% לעומת 1.4% לפני כן.

בנוגע למחירי הדיור, בקרדיט סוויס מעריכים כי העלייה במחירי הדירות תתמתן בעתיד הקרוב, בשל צעדי הממשלה והצעדים של יאיר לפיד ותוכנית מע"מ 0.

עוד מעריכים הכלכלנים החלשות של השקל מול הדולר בהמשך השנה, ומציינים יעד של 3.55 שקל לדולר עד סוף השנה. בנוגע לריבית צופים הכלכלנים הורדה של 25 נקודות בסיס נוספות עד סוף השנה, לריבית בשיעור של 0.5%. עוד צוין כי "הקלה מוניטרית בלתי קונבנציונלית עשויה להיות על השולחן השנה, אולם זהו לא תרחיש הבסיס שלנו".