סכין, חומצה, הרשעה: עו"ד פינקלשטיין הורשע בניסיונות רצח

עם זאת, עו"ד גור פינקלשטיין זוכה מהאישומים שייחסו לו ניסיון לפגוע במהנדס עיריית ת"א שוטה חובל וניסיון לפוצץ את מבנה כת הסיינטולוגיה

עו"ד גור פינקלשטיין, שהואשם בניסיונות רצח ובקשירת קשר לחבלה ביריביו במסגרת פעילות משותפת עם חולייה עבריינית, הורשע הבוקר (ה') בשורת עבירות פליליות חמורות, ובהן קשירת קשר לרצח, ניסיון לשידול לרצח, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון לשידול לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לפשע, חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק, ניסיון להטרדת עד והדחה בעדות.

בין היתר הורשע פינקלשטיין בניסיון לפגוע בדניאל כהן, בן זוגה של גרושתו, וכן בקשירת קשר לרצח עד המדינה נגדו בפרשה. עם זאת, פינקלשטיין זוכה מהאישומים שייחסו לו ניסיון לפגוע במהנדס עיריית תל-אביב שוטה חובל ומאישומים נוספים.

לפני כשנתיים הודה אביו של עו"ד גור פינקלשטיין, יצחק פינקלשטיין, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן (העברת סכום כסף לסוכן משטרתי לצורך רצח עד המדינה), והורשע בעבירות של קשירת קשר לרצח עד המדינה, ניסיון לשידול לרצח וניסיון להטרדת עד ונשלח ל-21 חודשי מאסר.

במאי 2011 הוגש נגד פינקלשטיין ונגד 5 נאשמים נוספים ממשפחת באכר היפואית כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרתו נטען כי ניסה לרצוח וקשר קשר לרצוח, במסגרת פעילותו במסגרת חולייה עבריינית, ושילם מאות אלפי שקלים בעבור פגיעה ביריביו.

פינקלשטיין שימש אז כיזם של פרויקט שיפוץ מבנה ביפו, שהוכרז כבניין לשימור ואמור לשמש מרכז לימוד של כת הסיינטולוגיה. נגד פינקלשטיין נמסרה עדות של עד מדינה בחלק מן הפרשות, אך שמו של העד נאסר לפרסום, והוא מכונה א.א במסגרת הכרעת הדין נגד פינקלשטיין.

נאשמים אחרים בפרשה הם ניזאר בכר, שניהל את מחלקת ההוצאה לפועל במשרדו של פינקלשטיין, ובניו, יוסף ורמזי בכר, שעבדו במבנה הסיינטולוגיה בעבודות שמירה ותחזוקה. הבן רמזי עבד גם במשרדו של פינקלשטיין בתפקידים שונים, בהם שליח, שומר לילה ועובד מחלקת ההוצאה לפועל. עבדאללה בכר (המכונה "עבדי") ומוחמד יוסף בכר (המכונה "בינקי") הם אחייניו של ניזאר בכר, ובהתאם, בני-דודים של יוסף ורמזי בכר, והם שהכירו ליוסף ורמזי את א.א, שלימים הפך לעד מדינה בפרשה.

לפי כתב האישום, ניסו הנאשמים לפגוע במהנדס עיריית תל-אביב שוטה חובל בעקבות הנחייתו להוציא צו הפסקת עבודה לפרויקט שיזם פינקלשטיין. באישום נטען כי עו"ד פינקלשטיין, ביחד עם שניים מאנשיו, הטמינו מטען חבלה מתחת לרכבו של חובל ופוצצו אותו. המטען גרם לנזקים כבדים, ובנס חובל עצמו לא נפגע.

בהמשך, על-פי כתב האישום, הנאשמים גם תקפו את חובל ליד מקום עבודתו בשוקר חשמלי ובמהלומות בפניו וגרמו לו חבלות. לפי כתב האישום, השניים קיבלו מפינקלשטיין 50 אלף שקל עבור תקיפת חובל.

עוד הואשם פינקלשטיין בניסיון לרצוח את דניאל כהן, בן זוגה של גרושתו, באמצעות סכין וחומצה, ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה. לפי כתב האישום, בתמורה לניסיונות פגיעה בכהן שילם פינקלשטיין סכומים שנעו בין 120 ל-140 אלף שקל, ובתמורה לפגיעה במרכז הסיינטולוגיה שילם כ-60 אלף שקל.

חודשיים לאחר הגשת כתב האישום הראשון נגדו, בעודו במעצר, הגישה הפרקליטות כתב אישום נוסף נגד פינקלשטיין, בגין ניסיון ושידול לרצח עד המדינה בתיק המתנהל נגדו.

מהאישומים עלה כי במהלך שהותו בכלא השרון ניסה פינקלשטיין לשדל אסיר אחר לרצוח את עד המדינה בתיק המתנהל נגדו, באמצעות ציאניד, והביע נכונות לשלם סכום כסף נכבד לרוצח. אסיר אחר ששמע את חילופי הדברים בין השניים הביע נכונות לשתף עם פינקלשטיין פעולה, אך בהמשך פנה אותו אסיר למשטרה ועידכן אותה על תוכניתו של פינקלשטיין.

בהמשך, כך לפי כתב האישום, ביקש פינקלשטיין מהאסיר לרצוח את העד באמצעות מנת יתר של סמים ולגרום לדניאל כהן חבלה בכוונה מחמירה. במהלך המפגשים בין השניים סוכם כי לכאורה עבור הרצח ישלם פינקלשטיין 50 אלף דולר, אם הביצוע לא יהיה מסובך, ו-70 אלף דולר - במקרה שהוא יסתבך.

האסיר העביר לפינקלשטיין את פרטיו של שוטר סמוי, שהתחזה לרוצח שכיר. כתב האישום ממשיך ומתאר כי פינקלשטיין העביר לאביו את פרטיו של השוטר לצורך יצירת קשר עמו ולתשלום מקדמה של 5,000 דולר. ב-16 ביולי פגש האב את השוטר במתחם המסחרי של קיבוץ שפיים, מסר לידיו את המקדמה ושוחח איתו לגבי תוכנית הרצח.

פינקלשטיין הורשע הבוקר, כאמור, בחלק מהאישומים שהוגשו נגדו ובין היתר בניסיונות הפגיעה בדניאל כהן ובקשירת קשר לרצוע את עד המדינה נגדו. עם זאת, פינקלשטיין זוכה מהאישומים שייחסו לו קשירת קשר לפגוע בשוטה חובל; וכן זוכה מהאישומים שייחסו לו את שריפת המבנה של כת הסיינטולוגיה.