עוד אישום נגד עו"ד גור פינקלשטיין: ניסיון שידול לרצח עד מדינה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד עו"ד גור פינקלשטיין ואביו, על שניסה לשדל אסיר אחר לרצוח את עד המדינה בתיק המתנהל נגדו, באמצעות רעל מסוג ציאניד

‎‎פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ה') כתב אישום נגד עו"ד גור פינקלשטיין ואביו, יצחק פינקלשטיין, בגין ניסיון לשידול רצח עד מדינה בתיק המתנהל נגדו. השניים נאשמים בקשירת קשר לרצח, בניסיון לשידול לרצח, בשיבוש מהלכי חקירה, בעבירות נשק וניסיון להטרדת עד בנסיבות מחמירות.

כתב אישום הנוכחי נגד פינקלשטיין הבן מתווסף לכתב האישום הקודם נגדו, בו הואשם כי בניסיון לרצוח את ראש אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל; בניסיון לרצוח את דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתוף ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה ביפו.

‏לפי כתב האישום הנוכחי, ניסה פינקלשטיין הבן, במהלך שהותו בכלא שרון, לשדל אסיר אחר לרצוח את עד המדינה בתיק המתנהל נגדו, באמצעות רעל מסוג ציאניד' והביע נכונות לשלם סכום כסף נכבד לרוצח שיבצע את דרישתו.

אסיר אחר ששמע את חילופי הדברים בין השניים הביע נכונות לשתף עם פינקלשטיין פעולה. בהמשך פנה אותו אסיר אל המשטרה ועדכן אותה על תוכניתו של פינקלשטיין.

‎‎‏50-70 אלף דולר

‏בהמשך, כך לפי כתב האישום, הרחיב פינקלשטיין את תוכניתו וביקש מהאסיר לרצוח את עד המדינה באמצעות מנת יתר של סמים ולגרום לדניאל כהן חבלה בכוונה מחמירה.

במהלך המפגשים בין השניים סוכם כי עבור רצח עד המדינה ישלם פינקלשטיין סכום של 50 אלף דולר, אם הביצוע לא יהיה מסובך, וסכום של 70 אלף דולר - במקרה שהוא יסתבך. האסיר העביר לפינקלשטיין את פרטיו של שוטר סמוי, שהתחזה לרצוח שכיר.

כתב האישום ממשיך ומתאר כי פינקלשטיין העביר לאביו את פרטיו של השוטר הסמוי, לצורך יצירת קשר עמו ולתשלום מקדמה של 5,000 דולר. ב-16 ביולי פגש האב את השוטר במתחם המסחרי של קיבוץ שפיים, מסר לידיו את המקדמה ושוחח איתו לגבי תוכנית הרצח.

‏האב והבן מואשמים בנוסף לכך גם בניסיון לרכוש כלי נשק ולהטמינם בחצר ביתם של עדי התביעה, במטרה לבצע עסקה עם רשויות התביעה, לפיה ימסרו את מיקום כלי הנשק, ובתמורה יקבל הבן הקלה בתנאי שחרורו ובעונשו.

בית המשפט האריך את מעצרו של הבן עד תום ההליכים. דיון בעניינו של האב יתקיים בשבוע הבא.

‏בכתב האישום הראשון נגד פינקלשטיין הוא הואשם ב-11 עבירות חמורות, בהן ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה. היזק בחומר נפץ, הצתה, קשירת קשר לפשע ותקיפה בנסיבות מחמירות. ‏‎‎‏