ארדן החליט לשים קץ לסאגת אי-הפריסה של הוט

הוט תיאלץ לחבר לתשתיותיה עשרות יישובים ברחבי הארץ בעלות של מיליארד ש'

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

שר התקשורת גלעד ארדן החליט לסיים את הסאגה הנוגעת לפריסה האוניברסלית של הוט, וקיבל את המלצותיה של ועדה שהוקמה במשרד התקשורת, אשר המליצה לו לחייב את הוט לפרוס את תשתיותיה בקרב עשרות יישובים ברחבי הארץ שבהם לא פרסה את תשתיותיה.

כעת הוט תיאלץ לחבר לתשתיותיה עשרות יישובים ברחבי הארץ בעלות של מיליארד שקל.

ועדת החריגים במשרד התקשורת הוקמה עוד ב-2011, ואולם כעת סיימה את עבודתה והחליטה לדחות את הבקשות של הוט להחרגה מפריסה באותם יישובים שבהם ביקשה שלא להגיע.

מדובר ב-390 אלף איש שמהם נמנעה היכולת לקבל את שירותיה של הוט, דבר המביא לכך שהחברה מפרה את חובתה לפריסה אוניברסלית.

הסאגה של בעיות הפריסה של הוט החלה עוד מהימים הראשונים להקמת חברות הכבלים בשנות ה-80. החברות נתנו פרשנות מקלה ומרחיבה למושג חובת הפריסה הארצית, ומשרד התקשורת התעלם לכל אורך השנים מהצורך לאכוף את החובה הזו של הוט.

למעשה, אחת הסיבות לכניסתה של yes לתחרות בהוט הייתה קשורה קשר הדוק לכך שהוט לא הגיעה ליישובי פריפריה רבים שהיו מנותקים מטלוויזיה רב-ערוצית.

שר התקשורת ארדן מסר בעקבות ההחלטה: "כל אזרחי המדינה, ללא קשר למקום מגוריהם, זכאים ליהנות משירותי תקשורת מפותחים ומתקדמים. נשמור על התחרות בכל מקום גם בפריפריה ובאזורים מרוחקים".

מהוט נמסר בתגובה: "הוט מכירה וממלאת אחר חובת הפריסה האוניברסלית ומספקת את שירותיה ברוב מוחלט של המדינה. מרבית האזורים הלא מרושתים הם כתוצאה מהתנגדות של התושבים והרשויות לפריסה, או לחילופין כתוצאה מחוסר ביקוש לשירותי החברה. מעבר לכך, נלמד את ההחלטה לאחר שנקבל אותה".