קרב חייו של אילן בן-דב

פרשת הסוללות לא הייתה נחשפת אם בן-דב וסמסונג לא היו רבים

אילן בן דב / צלם: תמר מצפי
אילן בן דב / צלם: תמר מצפי

סיפור הסוללות המתפוצצות או המתנפחות בדגם גלקסי S4 של סמסונג אינו חדש. הוא חלק מהמאבק שמנהל אילן בן-דב, היו"ר שהודח אתמול (ב') מתפקידו כיו"ר דירקטוריון סקיילקס, נגד חברת סמסונג, על גובה הפיצויים שיקבל בעקבות החלטתה להפסיק את הפצת מכשיריה דרכו.

בן-דב הסתבך הפעם עם חברת ענק שפעם ראתה בו מפיץ אמין ומוערך, אך חינו סר. זאת בעקבות שינוי מדיניות בכל העולם, שלפיו השליטה בהפצה הועברה לידי סמסונג עצמה, ובעקבות ההרפתקה שאליה נכנס כאשר החליט לרכוש את פרטנר ב-2008.

הגרסה של בן-דב פשוטה: הוא טוען כי בסוף 2013 הוא פנה לחברה וביקש ממנה לבצע החזרה של הסוללות, לאחר שהבין שיש בעיית התנפחות והתפוצצות בסדרה מסוימת של סוללות. לטענתו, סמסונג דחתה את הבקשה, ומכאן החל מאבק חסר תקדים נגדו מצד הענק הקוריאני.

בן-דב טוען כי הציג בפני הקוריאנים חוות-דעת שמצביעות על הסכנה בסוללות, ובכל זאת הן דחו אותן, גם לאחר שנפגשו עם המומחים ששכר.

לפני כשבוע נחשפה הפרשה ב"גלובס", לאחר שהתברר כי סמסונג ישראל שלחה למפעילים אלפי סוללות חינמיות וביקשה שכל מי שנכנס למרכז שירות, תוחלף לו אוטומטית הסוללה חינם. מבלי להכיר בטעותה, ומבלי להודות במשהו, ניסתה סמסונג לטפל בבעיה בצורה שתוציא אותה עם הנזק הקטן ביותר.

בן-דב למעשה מנהל כאן את קרב חייו. לדברי מקורביו, המאבק שניהל נגד האצ'יסון הסינית - שממנה רכש את השליטה בפרטנר, ובסוף נאלץ לוותר על השליטה בה לאחר שלא הצליח לעמוד בהחזר ההלוואות שלקח ממנה ומאחרים - הוא כאין וכאפס לעומת הקרב מול סמסונג.

לבן-דב יש זכויות רבות בקידום של סמסונג בישראל. המאבק בין החברות יגיע קרוב לוודאי לבית משפט, כי לבן-דב אין לו מה להפסיד. בסופו של דבר, הוא נאבק על שרידותו העסקית.

בינתיים בן-דב מקומם עליו את החברות שאיתן עבד שנים. הן חוששות שבן-דב גורר אותן למלחמה מול סמסונג שבה אינן מעוניינות. "אם בן-דב ידע על הסוללות - למה הוא לא אמר לנו כלום?", שואלים שם.

הבעיה היא שהיום אין ממי לקבל תשובות.