במקום מוסך וסוכנות רכב יוקמו 500 דירות בבני ברק

תוכנית להקמת שכונת מגורים שתכלול 500 דירות במקום מתחם המוסכים של לובינסקי בבני ברק, הופקדה להתנגדויות הציבור ■ התוכנית חלה על קרקע בת 40 דונם בדרום מזרח העיר, בין הרחובות הרב כהנמן וכביש גהה

בני ברק / צילום: תמר מצפי
בני ברק / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית להתחדשות עירונית במתחם לובינסקי בבני ברק, במקום מוסכים וסוכנות רכב תוקם שכונת מגורים חדשה שתכלול 500 יחידות דיור. את התוכנית יזמו חברת גינות דוד, ועיריית בני ברק.

התוכנית חלה על קרקע בת 40 דונם בדרום מזרח העיר, בין הרחובות הרב כהנמן וכביש גהה, ומציעה לפנות את סוכנות כלי הרכב והמוסך הקיים לטובת הקמת שכונת מגורים בת 500 דירות בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר לדירה, ומתכן 20% דירות קטנות בשטח עיקרי של 63 מ"ר לדירה. השכונה תכלול פארק בן 3 דונם וחניון ציבורי תת קרקעי.

חלק מהמתחם יוסב למבנה מסחר ותעסוקה אשר ישרת את תושבי השכונה והאזור ומעליו תתאפשר הקמה של מבנה ציבור הכולל מוסדות חינוך ודת, כך שתובי השכונה לא יזדקקו לכלי תחבורה כדי להגיע למוסדות אלה.

הוועדה המחוזית מציינת כי עקב מצוקת שטחי הציבור בבני ברק, התוכנית כוללת גם הנחיות להקמת 20 גני ילדים שישולבו בקומות הקרקע של הבניינים. בנוסף מציינת הוועדה המחוזית כי התוכנית כוללת טיפול בקרקע מזוהמת בעקבות פעילות המוסכים בקרקע, וכן כוללת מיגון אקוסטי מפני כביש 4. את התוכנית ערך האדריכל ישראל רוזיו.