עונש קשה ללואיס סוארז: הורחק מכדורגל לארבעה חודשים

אפקט הנשיכה: אחת הספונסריות של החלוץ שנזרק מהמונדיאל, חברת 888 הישראלית - שוקלת להפסיק את הסכם החסות איתו

לואיס סוארז חותם כפרזנטור של 888 / צלם: אתר 888
לואיס סוארז חותם כפרזנטור של 888 / צלם: אתר 888

לואיס סוארז, חלוץ נבחרת אורוגוואי, נענש באופן קשה על-ידי פיפ"א בעקבות התקרית בה נשך את גיורגיו קייליני מנבחרת איטליה, במסגרת המשחק בין הנבחרות במונדיאל 2014 בברזיל.

ארגון הכדורגל העולמי הודיע היום (ה') כי סוארז מורחק מתשעה משחקים בינלאומיים של נבחרת אורוגוואי, כך שמעשית - סוארז סיים את דרכו במונדיאל.

הגזירה הקשה אולי אפילו יותר של פיפ"א על סוארז: "הרחקה מכל פעילות שקשורה לכדורגל" במשך ארבעה חודשים. המשמעות: סוארז לא יוכל לפתוח את העונה הבאה בליברפול האנגלית, המועדון בו הוא מועסק.

בנוסף, הטילה פיפ"א על סוארז קנס בסך 100 אלף פר"ש (כ-112 אלף דולר).

כזכור, נשיכתו של קיילני לא הייתה הראשונה בקריירה של סוארז. בנובמבר 2010, אז עדיין שיחק באייאקס ההולנדית, נשך את אוטמאן בקאל מפ.ס.וו איינדהובן. הנשיכה הבאה הגיעה באפריל 2013, במדי ליברפול - כשהפעם הקורבן היה ברניסלב איבנוביץ' מצ'לסי.

***

לא רק כתפו של קייליני כואבת כרגע: אפשר להגיד שגם המוניטין של 888 הישראלית, מפעילת אתר הפוקר המקוון הפופולרי ביותר ברשת, קיבל מכה קלה. החברה, כך לפי המגזין המוביל בתעשייתה "eGaming", שוקלת להפסיק לשמש כספונסרית של סוארז.

רק במאי האחרון הפך סוארז לפרזנטור של מותג הפוקר של 888 (888poker), וזאת, בין היתר, במטרה לשווק את המותג בימי המונדיאל. במסגרת תפקידו זה, סוארז אמור להוביל יוזמות שיווקיות של 888, ואפילו לאפשר למנויי החברה לשחק מולו פוקר אונליין. "הוא אחד משחקני הכדורגל הכי מרתקים שיש בעולם, ויש הרבה תשוקה בכל מה שהוא עושה", אמר עליו איתי פזנר, מי שעומד בראש אחת מחטיבות החברה.

חברת 888, שנמצאת בשליטת אבי שקד, יורשי אהרון שקד ושי ורון בן-יצחק, נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 699 מיליון דולר.

888 שחררה אתמול הודעה רשמית מטעמה, בה טענה כי "לאור התנהגותו של סוארז במשחק של אורוגואי נגד איטליה, 888 שוקלת ברצינות את החוזה שלה איתו, וזאת מכיוון שלא נסבול כל התנהגות שאינה ספורטיבית".

אם 888 אכן תפסיק את הקשר עם סוארז, היא לא תהיה החברה הראשונה שמפנה את הגב לספורטאים "סוררים". המקרה הזכור ביותר בהקשר הזה הוא של הגולפאי טייגר וודס - שלאחר התפוצצות פרשת הבגידות שלו באשתו, ננטש על-ידי רוב נותני החסות שלו.