המדינה מערערת לעליון: לבחון את נושא מניית הזהב בצים

בשבוע שעבר קבע ביהמ"ש כי רף עבירות המניות בצים יעלה ל-35% מ-24% כיום ■ רף זה יאפשר לחברה לישראל למכור בעתיד את מניותיה בצים מבלי לקבל את אישור המדינה‎

האונייה צים מרסיי / צילום: הלל ירקוני
האונייה צים מרסיי / צילום: הלל ירקוני

מדינת ישראל לא מוותרת לעידן עופר. היום (ב') הגישה המדינה ערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה בעניין מעמדה של מניית הזהב בצים, לרבות בקשה להמשך צו עיכוב ביצוע לפס"ד, שלפיו קבע השופט עדי זרנקין, כי עבירות המניות בחברת הספנות תעלה לרף של 35% מ-24% כיום.

בהודעה לעיתונות מציינת דוברות משרד האוצר, כי ההחלטה התקבלה לאחר דיון אצל מנכ"לית המשרד, יעל אנדורן, זאת בהשתתפות גורמים ממשרד התחבורה, הביטחון, המשפטים והאוצר שהמליצו לשר האוצר, יאיר לפיד על הגשת הערעור לבית המשפט העליון.

נראה כי עד להודעה זו היו מרוצים בחברה לישראל, שבראשות המנכ"ל ניר גלעד, מהחלטתו של זרנקין, ובהתאם הודיעה אתמול החברה כי דחתה את הדד ליין שקבעה להסדר החוב בחברת הספנות מ-1 ביולי ל-15 ביולי.

כאמור בשבוע שעבר קבע זרנקין כי רף עבירות המניות בצים (במסגרת מניית הזהב שמחזיקה המדינה) יעלה ל-35% מ-24% כיום. רף זה יאפשר לחברה לישראל למכור בעתיד את מניותיה בצים (32% לאחר השלמת הסדר החוב) מבלי לקבל את אישור המדינה‎.‎‏ למדינה ניתן שבוע לערער על ההחלטה תוך מתן צו עיכוב לפס"ד. המועד לערעור יפוג ביום רביעי הקרוב.

במקביל נרגעו הרוחות בין מחזיקי האג"ח של צים והחברה לישראל בנוגע לזהות יו"ר הדירקטוריון בחברת הספנות, ביום שלאחר הסדר החוב. היום דיווחה החברה לבורסה כי הגיעה ל"הסכמות בעניין מינוי יו"ר דירקטוריון לחברה" , כאשר ככל הנראה חברה לישראל נסוגה מכוונתה למנות את רפי דניאלי, מנכ"ל החברה שהודיע על התפטרותו, לתפקיד זה.

בהמשך להצבעת בעלי מניות המיעוט בחברה לישראל שאישרה את הסדר החוב בצים, עדכנה הבוקר החברה לישראל כי בית ההשקעות מיטב דש דיווח לה שנפלה "טעות סופר" בטופס ההצבעה, ובשגגה צוין כי מיטב דש אינה בעלת עניין אישי, כאשר בפועל לא כך הדבר. למרות התיקון הנ"ל לא חל שינוי מהותי בתוצאות האסיפה ובאישור הסדר החוב.