השיחה: יאיר סרוסי תומך בבלינסון

מה עשה יו"ר בנק הפועלים באירוע של עמיתי פורום בית-החולים בלינסון? ■ לאיזו חברה מצטרף שר האוצר לשעבר בייגה שוחט? ■ וכמה משלם מנכ"ל מיטב דש אילן רביב לבנו שעובד אצלו בחופש הגדול?

 ניר זיכלינסקי, יאיר סרוסי, פנחס כהן/ צלם: ארז חרודי ופז בר
ניר זיכלינסקי, יאיר סרוסי, פנחס כהן/ צלם: ארז חרודי ופז בר

המסך של גרינבוים

יורוקום השיקה קו מסכים חדש מבית פנסוניק בגדלים 58, 65 ו-85 אינץ'. לאירוע ההשקה, שנמשך 72 שעות ב"דופלקס" בהרצליה פיתוח, הגיעו: משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; ישראל טראו, מנכ"ל בנק אגוד; גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו; יורם אלטמן, מנכ"ל גראביטי; שחקני מכבי תל-אביב בכדורגל: שירן ייני, יואב זיו וגל אלברמן; וגם כמה נציגים של הנהלת פנסוניק היפנית שלפני כחודש ארחה במרכז הפיתוח בטוקיו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבכיר שבהם הוא אירוקי מיאג'י, האחראי בפנסוניק על אזור אסיה, אפריקה והמזרח התיכון.

אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, בישר לנוכחים על כניסתה של יורוקום לתחום שיווק מכשירי החשמל למטבח בהשקעה ראשונית של 2 מיליון שקל.

אילן גרינבוים ואירוקי מיאגי / צילום: אביב חופי
 אילן גרינבוים ואירוקי מיאגי / צילום: אביב חופי

דור המשך

הוא החל את דרכו כסוחר בחדר עסקאות ולימים הפך למנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש. אילן רביב, שכנראה רוצה לסמן את הדור הבא, מעסיק גם במהלך חופשת הקיץ הנוכחית את בנו, רועי בן ה-17, יחד עם כ-50 ילדי עובדים נוספים לתקופה של שבועיים במחלקות ה"בק אופיס" (מיחשוב, משאבי אנוש ודואר).

כל ילד משתכר בכ-1,500 שקל לשבועיים בממוצע, זאת לעומת 2.3 מיליון שקל, שכרו השנתי של רביב, כולל בונוסים.

הידידים של ויצמן

בבית של סיגל ועמיר שאלתיאל, היו"ר של קבוצת הנדל"ן אלדר ושל מועדון הצעירים באגודת הידידים של מכון ויצמן, בתל-ברוך צפון בתל-אביב, התקבצו אמש (ב') כ-100 ידידים.

האגודה, בראשותם של היו"ר שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, והמנכ"לית, יעל גורן-וגמן - יזמה את האירוע במטרה לגייס כספים לתמיכה במחקר המדעי במכון ויצמן.

3 מרצים, דוקטורים מוויצמן, הרצו לצעירים - מרביתם סביב גיל 40, על מחשבים ננו-ביולוגים שירפאו את גופנו מבפנים (ד"ר תום רן), הנדסה וריפוי גנטי עתידני (ד"ר יעל מוצאפי) וחישוב קוונטי (ד"ר ברק דיין).

היו שם: שון תל, יו"ר יד2; עדי דנה, מנכ"ל איירפורט סיטי; נאוה שטראוס (הבת של רעיה) ובעלה רוני צוברי יזם הנדל"ן; שי ברוורמן, מנכ"ל אלעד קנדה; רונית רובין, סמנכ"לית מערכות בחברת פרטנר; איתי קשטן, מנכ"ל קבוצת קשטן; אלי כץ, דירקטור באורקה; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע ובנה של דבורה טייטלבוים ז"ל ממציאות תרופת הקופקסון; עו"ד שלומי חכים; דרור תורן, משנה למנכ"ל אמריקה ישראל; סמדר אשכנזי, מנכ"לית סטודיו C; אורי בלק, בכיר בסאפ; דודו בן-אבי, מנכ"ל נאייקס ואחרים.

עמיר שאלתיאל, שון תל / צלם: איתי בלסון מכון ויצמן
 עמיר שאלתיאל, שון תל / צלם: איתי בלסון מכון ויצמן

רק בריאות

בבית של שלי וניר זיכלינסקי בסביון - היא מנכ"לית איגוד הדירקטורים בישראל, הוא רואה חשבון ומנכ"ל SRI GLOBALGROUP - התכנסו שלשום (א') כ-400 איש ואישה, חלקם עמיתי פורום בית-החולים בלינסון.

מטרתו העיקרית של הפורום, המונה כ-200 ידידים, היא לגייס כספים למרכז הרפואי ובתמורה להעשיר את הידע הרפואי של ידידיו התורמים.

פנחס (פיני) כהן, יו"ר עמותת הידידים של המרכז הרפואי רבין, קרן נוי ואמריקה ישראל, סיפק באירוע כמה מספרים. בין השאר הוא הודה לידידי הפורום מארה"ב ולחברו דודי ויסמן על תרומה של 2.5 מיליון שקל, ולאליעז פלג, ממייסדי דלתא, על תרומה של 800 אלף שקל לרכישת טכנולוגיה חדשה למחלקת אף אוזן גרון.

ד"ר ערן הלפרן, מנהל בית-החולים, אמר באירוע: "לאור מציאות כלכלית קשה שפוקדת את מערכת הבריאות, הולך ומתחזק הצורך בסיוע בתרומות ידידי בית-החולים. התרומות מעניקות למרכז הרפואי יכולת לרכוש טכנולוגיות ולהתקדם בצעדי ענק בעולם הרפואה, למרות מציאות כלכלית של חוסר במערכת הרפואה בישראל".

בין הנוכחים באירוע: שרי אריסון; יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים; זאב גוטמן, יו"ר בנק ירושלים; ברוריה ודודי ויסמן; שלומית ואילן דה פריס; דליה רבין; לוטי רייך , מוותיקי תורמי בית החולים; אביבית פלג, מנכ"לית ינאי פלג השקעות וצור פלג, מנכ"ל מגדל שוקי הון; נאוה ברק ושלום זינגר; שלוה ויורם הסל; משה לחמני ועפר קוטלר, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי; אליאס טאנוס, קבוצת בסט; ענת לוין, מנכ"לית מגדל; יוסף בר נתן, שובל ביטוח; תמי ואהוד סביון, דרך ארץ; נעמי ואבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; זאב אבן חן, יו"ר איגוד חברות הביטוח; עודד גורי, גורי הפצה; רו"ח דורון קופמן; ציפי ואפרים קונדה; אברהם קוזניצקי, מנרב; פנינה רוזנבלום; גלעד בושביץ ורן שלח, מנכ"לים בקרן נוי; רו"ח שלמה זוהר; אילן פלטו, איגוד החברות הציבוריות; ועורכי הדין הלנה ביילין, בני דון יחיא וחנה ואלכסנדר רינון.

 ניר זיכלינסקי, יאיר סרוסי, פנחס כהן/ צלם: ארז חרודי ופז בר
  ניר זיכלינסקי, יאיר סרוסי, פנחס כהן/ צלם: ארז חרודי ופז בר

שוחט מתרחב

שר האוצר לשעבר, אברהם (בייגה) שוחט, 78, מרחיב את מעורבותו בעולם העסקים, וכעת הוא מצטרף כדירקטור לחברת ההנדסה והפרויקטים ברן שבשליטת היו"ר מאיר דור ואיש העסקים אלכסנדר נסיס.

בין יתר תפקידיו, שוחט מכהן כיו"ר דירקטוריון חברת הרכבת הקלה בירושלים סיטיפס ויו"ר ועדת ההשקעות של קרן תשתיות ישראל (תש"י). בין היתר, שוחט מכהן כדירקטור גם בחברת ביטוח ישיר, כדירקטור בלתי תלוי ביצרנית הדשנים כיל וכדירקטור חיצוני ביבואנית רכבי רנו וניסאן לישראל, קרסו מוטורס.

בימים האחרונים אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את מכירת חברת התשתיות קל בניין, שנקלעה לקשיים ונכנסה להקפאת הליכים, לברן תמורת כ-14 מיליון שקל.

אברהם שוחט / צלם: יונתן בלום
 אברהם שוחט / צלם: יונתן בלום