מיני מבחן דרכים: ב.מ.וו 118 חבילת M - כזה כאילו

עם חבילה קוסמטית מרשימה, אפילו ב.מ.ו.ו תמימה מסדרה 1 טורפת את האספלט

חטיבות הספורט של יצרני הרכב הגרמנים החלו את דרכן בתור "יחידות למבצעים מיוחדים" - מעין סדנאות להנדסת רכב עילית, שמתמחות בפיתוח גרסאות ספורטיביות קיצוניות, ויקרות מאוד, של דגמים סדרתיים. עם השנים הבינו יצרני הרכב שעל כל לקוח שיכול להרשות לעצמו לרכוש את "הדבר האמיתי" יש עוד 30 אלף לקוחות שמוכנים להוציא אלפי דולרים כדי שרכבם יראה "כזה כאילו".

בקיצור, הם גילו מכרה זהב של מיתוג. כיום מציעים כל היצרנים חבילות אבזור עם הלוגו של חטיבות הספורט שלהם, שכוללות בעיקר תוספות קוסמטיות, שיכולות לגרום אפילו לגרסה הצמחונית ביותר להיראות כאילו יצאה מסדנת הספורט.

אחת הדוגמאות היא חבילת M, שהחלה ב.מ.וו להציע בסדרה 1 ובסדרה 3 ללא תוספת מחיר. למבחן שלנו התייצבה ב.מ.וו 118 תמימה, שזכתה לקבל את החבילה וכל הנוגע לעיצוב ולמיתוג המטרה הושגה: העיצוב העגלגל והתמים של סדרה 1 הרגילה נראה כאילו נכנס למכון כושר ויצא משם עם שרירים ויציבה אגרסיבית.

בשילוב עם חישוקי ספורט בעיצוב טיפוסי לחטיבת הספורט ועם הלוגו המוכר M שמוצמד בנדיבות למרכב, זכתה המכונית שלנו למבטי הערצה, השמורים למכוניות שעולות פי שלושה. ואם כבר, נסו להזמין אותה בצבע הכחול הייחודי של חטיבת הספורט של ב.מ.וו להשלמת האפקט.

אנשי ב.מ.וו לא עושים חצי עבודה, וביחד עם החבילה מגיע כיול מוקשח ומעט ספורטיבי יותר של המתלים בנוסף למצב תכנות במחשב המנוע בשם "ספורט פלוס", שמאפשר לבקרת המשיכה להרפות מאחיזתה לעיתים תכופות ולשחרר את הזנב.

אפילו עם מנוע מתון ועם תיבה אוטומטית, זו מכונית מהנה לנהיגה נמרצת על כבישים מפותלים, ובמצב הספורטיבי היא טורחת להזכיר לך שהנעה אחורית היא בונוס נדיר - בהנחה שאתה יודע מה אתה עושה. אפשר גם לנהוג בה למרכז הקניות במצב חיסכון עם ביצועים מתונים ויותר מ-15 קילומטרים לליטר.

ספיגת הזעזועים טובה יותר ממה שזכור לנו, ולמרות שזו מכונית די קופצנית על כבישים עירוניים משובשים, היא לא חובטת בנוסעים באכזריות. השינויים העיקריים בתא הנוסעים כוללים מושבים עם ריפוד מיוחד וממותג, הגה ממותג ועוד כמה תוספות קוסמטיות. זה לא התא המרווח ביותר וההנעה האחורית גוזלת לא מעט ממרווח הרגליים של הנוסע האמצעי מאחור. מנגד, רמת האבזור מקיפה ואיכות הייצור יוקרתית, הביצועים של מנוע ה-1.6 טורבו בהספק 170 כ"ס נמרצים בהחלט (7.5 שניות) ולמרות שהצליל לא דומה לזה של ה-M האמיתית, בטוח שהלקוחות יחליפו את המפלט...

את חבילת ה-M אפשר לקבל כבר בגרסת ה-116 הבסיסית, אך גרסת ה-118, שעולה 186 אלף שקל, מציעה ביצועים שקצת יותר הולמים את המיתוג ותמורה מרשימה מאד לחובבי נהיגה, שחולמים על הדבר האמיתי (שעולה 311 אלף שקל). אז נכון, שטהרני-רכב יקראו לזה "חילול הקודש", אבל יצרני הרכב קוראים לזה "תוספת מבורכת למאזן השנתי".