סינון תכנים באינטרנט: סלקום ונטוויז'ן נקנסו ב-430 אלף שקל

משרד התקשורת הטיל עיצומים כספיים על שתי החברות, על כך שסירבו לספק ללקוח שירות סינון בפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ללא תשלום

סניף סלקום / צלם: אייל פישר
סניף סלקום / צלם: אייל פישר

משרד התקשורת הטיל עיצומים כספיים בסך כ-430 אלף שקל על סלקום ועל 013 נטוויז'ן, על כך שסירבו לספק ללקוח שירות סינון בפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ללא תשלום, כפי שהמשרד מחייב. סלקום נקנסה ב-367,900 שקל, ונטוויז'ן נקנסה ב-64,480 שקל.

לפי הודעת משרד התקשורת, "ספקי הגישה לאינטרנט, לרבות חברות הסלולר, מחויבים ליידע את מנוייהם בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט וסכנות נוספות הנשקפות מהשימוש באינטרנט, ובדבר האפשרות להתגונן מפניהם. כמו כן, עליהם ליידע את מנוייהם בדבר זכותם לקבל מהם שירות סינון יעיל ללא תשלום נוסף".

המשרד מוסר כי נציגי השירות בחברות סלקום ונטוויז'ן - במרבית המקרים שנבדקו - הסכימו לספק אך ורק תוכנות הגנה בתשלום, וזאת בניגוד להוראות החוק.

מהחברות נמסר בתגובה: "סלקום ונטוויז'ן מקפידות על קיום הוראות החוק והרישיון בנוגע ליידוע המנויים בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואספקת שירות סינון יעיל ללא תשלום. משרד התקשורת אינו חולק על כך שסלקום ונטוויז'ן אכן יידעו את המנויים במגוון אמצעים ואף סיפקו ללקוחות את תוכנת הסינון בחינם. במספר מקרים בודדים היה כשל פרטני של נציגים שלא מסרו את המידע הנדרש בניגוד להנחיות החברות".

לדברי שר התקשורת גלעד ארדן, "במטרה למנוע פגיעה בקטינים, ימשיך משרד התקשורת לפעול בכל דרך כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות באינטרנט ולגבי זכותם של הלקוחות לדרוש מן החברות ולקבל בחינם תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים".

בדצמבר 2013 הכריז ארדן על המהלך לחייב את ספקיות האינטרנט לאפשר שירות סינון בחינם, לאחר בדיקה שנעשתה במשרד שמצאה כי כ-80% מההורים אינם מודעים לאפשרות לקבל תוכנות סינון בחינם מספקיות האינטרנט שלהם. ארדן עיגן זאת בחוק אסדרת השוק.

ספקיות האינטרנט חויבו לשלוח מסרון והודעת דואר אלקטרוני לגבי השירותים החינמיים, לשאול כל לקוח חדש אם הוא מעוניין בשירותים, לפרסם את שירות הסינון בעמוד הבית וכדומה.

סלקום ובזק בינלאומי נקנסו באוגוסט אשתקד ב-470 אלף שקל בגין הפרות דומות בנושא.