דרמה ב-yes: סמנכ"ל התוכן יונה ויזנטל פורש מתפקידו

ויזנטל עבד בחברת הלוויין במשך כ-15 שנה ■ אחת המועמדות הבולטות להחליפו: דנה שטרן, מנהלת הערוצים של yes

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

סמנכ"ל התוכן של חברת הלוויין yes, יונה ויזנטל, פורש מתפקידו לאחר קרוב ל-15 שנה. ויזנטל נחשב לאחד מאנשי התוכן הבכירים בישראל ולמי שעיצב במידה רבה את ה-DNA של yes בתחום הרכש והתוכן המקורי, במאבק על לב הצופים מול חברת הכבלים הוט.

ויזנטל החל את דרכו בתחום התקשורת אך דווקא בעולם הכספים, כרואה חשבון וכסמנכ"ל הכספים של ספקית התוכן לכבלים ICP. אחרי 4 שנים בחברה עבר לתפקיד סמנכ"ל הכספים בערוץ הספורט, ובהמשך מונה למנכ"ל חברת IAC סבן. לאחר הקמת חברת הלוויין בתחילת שנת 2000 הצטרף ויזנטל לשורותיה ונשאר בה מאז.

ויזנטל נחשב לא אחת למועמד מוביל לתפקידים שונים בשוק התקשורת - במישור העסקי והציבורי כאחד, אולם לאורך השנים דבק בחברת הלוויין.

בין המהלכים שהוביל ויזנטל ניתן למצוא את ערוץ הבית של HBO בישראל - yes oh, אותו הקים לפני כשנתיים; ואת ההחלטה לשבץ ולשדר תכנים על-פי דרכי הצפייה המשתנות של הקהל, ובכלל זה לשדר פרקי סדרות במקביל לשידורן בארה"ב ובצפייה מרוכזת באמצעות שידורי ה-VOD.

בתחום הפקות המקור אפשר למנות בהישגיו את "סרוגים", "השיר שלנו", "פרויקט Y", "לה לה לנד", "תא גורדין", "נויורק", "החממה", "שטיסל" ופורמטים רבים אחרים.

אחת המועמדות הבולטות להחליף את ויזנטל היא מנהלת הערוצים של חברת הלוויין, דנה שטרן.

ויזנטל מסר בתגובה כי "כאשר yes הייתה בתחילת דרכה, וההערכות היו שתגיע ללא יותר מ-300 אלף בתי-אב מנויים, אמרתי שאסיים תפקידי כאשר לחברה יהיו 600 אלף בתי-אב מנויים, וכעת כשהחברה שברה גם את השיא המדהים הזה, אני חש שזה הזמן עבורי לפתוח דף חדש.

"הייתה לי זכות להיות שותף להקמת טלוויזיה רב-ערוצית מהטובות שיש בעולם, ואני מודה למנכ"לים ולבעלי המניות שעבדתי איתם לאורך 15 השנים על ההזדמנות והשותפות, ולעובדים המדהימים של החברה בכלל והאגף בפרט על העשייה רבת-השנים".

רון אילון, מנכ"ל yes, מסר כי "הצלחתה הגדולה של חברת yes לאורך השנים טמונה לא מעט בניהולו וביכולותיו יוצאות הדופן של ויזנטל, שהוביל את החברה פעם אחר פעם להישגים מרשימים ביותר".