אבי ארמוזה: "למצות עד תום את בדיקת ועדת אייל"

בעלי ארמוזה פורמטס קרא לארדן למצות את בדיקת ועדת אייל ולזמן את המפיקים להגיש נייר עמדה תוך שמירה על סודיות, לאור הלחצים שמפעילים עליהם הזכיינים

אבי ארמוזה / צילום: איל יצהר
אבי ארמוזה / צילום: איל יצהר

אבי ארמוזה, בעלי חברת הפצת הפורמטים ארמוזה פורמטס, קרא היום (ד') לשר התקשורת, גלעד ארדן, למצות עד תום את בדיקת ועדת אייל ולזמן את המפיקים להגיש נייר עמדה תוך שמירה על סודיות, לאור הלחצים שמפעילים הזכיינים על היוצרים.

ארמוזה אמר את הדברים במסגרת תחרות הפורמטים FORMAGINATION מיסודה של ארמוזה פורמטס, הנערכת במסגרת ועידת MAD של "גלובס".

לדברי ארמוזה, "כאן, במדינה דמוקרטית, בה חופש הביטוי הוא ערך עליון, פעלו חלק מהזכיינים לבצע סיכול ממוקד בעבודת הוועדה, בכך שזימנו לשיחה את כל אותם המפיקים שפעלו להקמת הוועדה והבהירו להם מה יקרה אם הם יבחרו להופיע בפני הוועדה. כמובן שהם בחרו שלא להגיש נייר עמדה, למרות שהנושא הוא בנפשם".

"אדוני השר", קרא ארמוזה לארדן, "אם חיפשת הצדקה נוספת לצורך קיום הוועדה, הנה היא לפניך. אני קורא לך למצות עד תום את התהליך בו התחלת, ואני קורא לך מכאן למצוא את הדרך שהוועדה תוכל לזמן את מי שתמצא לנכון ולאפשר להם להתבטא, תוך שמירה על סודיות. רק כך תקבל את התמונה האמיתית על מצב שוק הטלוויזיה בישראל".

לדבריו, "היוצרים הישראליים חיים במציאות ריכוזית ולא תחרותית שמנצלת זיכיון שניתן להם מטעם המדינה בכדי לחסום שיח ציבורי פתוח ולחסום את התנאים הנדרשים לקיומה של תעשיית יצירה, הפקה ויצוא משמעותית.

"ועדת אייל קמה בכדי לאפשר ליוצר לשמור על נתח הוגן ביצירה שלו ובכך גם להוות אלטרנטיבה שפויה לדיאלוג הכוחני מול חלק מהזכיינים. אי-אפשר לומר לנו שהדבר בלתי אפשרי, כי אנו יודעים מה קורה במדינות מתוקנות כגון אנגליה וקנדה - שם הרגולציה מאפשרת למפיק וליוצר לשמור על הבעלות ביצירתו".

"אי-אפשר לומר לנו שהדבר בלתי אפשרי, לאור העובדה שארמוזה פורמטס ויוצרים אחרים מקיימים דיאלוג עם גופי שידור ברחבי העולם ומגיעים לחלוקה הוגנת בבעלות על היצירה - ואילו כאן, במדינה שלנו, בה אנו חיים, משרתים בצבא, בה אנו משלמים מסים - זה לא אפשרי".

תחרות הפורמטים FORMAGINATION, מיסודה של ארמוזה פורמטס, תכריז היום על הזוכה בתחרות לשנת 2014. 6 פורמטים עלו לגמר לשלב הפיצ'יניג, זאת מתוך 130 הצעות הוגשו.

בין המתמודדים: יעלי אבנרי ושחר ברלוביץ', אודליה יקיר, דנה עדן, שי ברמלי - שעשועון, רודריגו גונזלס, חווה גיטלמן ומירה טיקוצ'ינסקי.