המניה שהתמוטטה בכ-95% משווי של 1.5 מיליארד שקל

איי.פי.סי איבדה היום את רוב ערכה בבורסה וצנחה לשווי של 60 מיליון שקל בלבד

הווארד קופר / צילום: רון שטיינבלט
הווארד קופר / צילום: רון שטיינבלט

במשך יומיים החזיק מעמד השווי המנופח של חברת איי.פי.סי , שהגיע בשיאו לכ-1.5 מיליארד שקל. כנראה בעקבות הפרסום אמש ב"גלובס", איבדה המניה את רוב ערכה, עם צניחה של כ-95%, והיא משקפת לאיי.פי.סי שווי של 60 מיליון שקל "בלבד". על רקע התנפחות השווי אתמול, פרסמה הבוקר איי.פי.סי הודעה, לבקשת הבורסה, שם ציינו כי "אין כל התפתחות בעסקי החברה".

הזינוק האדיר בערך המניה נרשם מוקדם יותר השבוע, לאחר השלמת הקצאה פרטית של מעל ל-95% ממניות החברה, שהחלו להיסחר בשער פתיחה של 1 אגורה. אתמול התאפיין המסחר במניה בתנודתיות יתר, עם ירידות ועליות דו-ספרתיות, ובסיום המסחר נרשמה עלייה של 12.5% במניה, ששיקפה לחברה שווי של 1.1 מיליארד שקל.

איי.פי.סי, שעסקה בחיפושי גז ונפט תחת שליטתו לשעבר של הווארד קופר, ספגה ברבעונים הקודמים הפסדים כבדים בעקבות כישלון קידוחי "שרה" ו"מירה", שבהם הייתה שותפה.

כחלק מהסדר נושים בחברה, נוצקה לתוכה הפעילות של חברה אמבר שבשליטת רוני קופרברג. בד בבד בוצעה הקצאת מניות באיי.פי.סי לבעלי אמבר.

בכוונת אמבר, המספקת שירותי ייעוץ ולוגיסטיקה בפרויקטים של רכישה, פירוק והעברה של בתי זיקוק בעולם, להקים בית זיקוק בחו"ל, והיא בוחנת מיקומים אפשריים.

בעלי המניות באיי.פי.סי לאחר הקצאת המניות השבוע הם קופרברג, המחזיק 49% מההון, ולצדו מספר בעלי מניות נוספים, בהם עו"ד ויקטור תשובה, שלומי שני, דרור עצמון, פליקס סופר וחברת זאוס ספורט של צבי ואיה בן דת, המחזיקים בכ-5% מההון כל אחד. מחזיק מניות נוסף הוא מנכ"ל החברה, שמואל רבינא, עם כ-3.5% ממניותיה.