ליברמן: אל תקנו בחנויות ערבים ששובתים ביוזמת אחמד טיבי

שר החוץ הגיב ליום האבל שהכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל ביוזמתו של ח"כ אחמד טיבי, "בעקבות הטבח שביצע צה"ל אתמול בשכונת סג'עיה בעזה"

אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'
אביגדור ליברמן / צילום: יואב דודקביץ'

שר החוץ אביגדור ליברמן קורא היום (ב') בפייסבוק שלו לאזרחי ישראל שלא לקנות בחנויות ובעסקים של ערביי ישראל ששובתים ואבלים היום לאות הזדהות עם תושבי עזה ונגד מבצע "צוק איתן". השביתה והאבל - הם ביוזמתו של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

השביתה הוכרזה ע"י "ועדת המעקב של ערביי ישראל", והיא קוראת ל"אבל בעקבות הטבח שביצע צה"ל אתמול בשכונת סג'עיה בעזה". בהודעת ועדת המעקב נמסר כי בשעות אחר הצהריים תיערך עצרת בנצרת כדי להתייחד עם זכר ההרוגים.

ועדת המעקב מתיימרת לייצר "מסגרת-על לגופים השונים השייכים לציבור הערבי בישראל ולרכז את פעילותם הפוליטית".

בעקבות הקרבות בשג'עייה והמבצע בעזה, פנה אתמול ח"כ טיבי לראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד זיידאן בבקשה להכריז על שלושה ימי אבל במגזר הערבי כאות הזדהות עם האזרחים שנהרגו בקרבות בשכונה ובמבצע "צוק איתן" בכלל. לאור הפנייה החליטו בוועדת המעקב העליונה להכריז על יום אבל, שביתה כללית והפגנה מרכזית בעיר נצרת.

רק לפני כשבועיים קרא ראש עיריית נצרת סלאם לעצור הפגנה דומה - מחשש לעימותים. הפעם, ככל הנראה בעקבות לחץ של הנהגת הציבור הערבי, הסכים בינתיים ראש העיר לקיום ההפגנה והיא צפויה לצאת לדרכה בשעות אחר הצהריים בעיר.

"זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות מול המעשים ומראות הזוועה בשכונת שג'עייה", הסביר ח"כ טיבי את היוזמה. "בנוסף אנחנו כסיעת רע"מ-תע"ל הוצאנו הודעה וקראנו לעולם לעצור את ההרג ההמוני שמבצע צבא הכיבוש בשכונת שג'עייה כנקמה על פגיעה בחיילים שנכנסו לעזה".

עוד הוסיף חבר הכנסת שיזם את המהלך: "אנחנו הזהרנו מהמלחמה הנוראה והמיותרת הזאת, ודרשנו להסיר את הסגר מעזה. מי שהוביל את המלחמה נושא באחריות לחיים שקופחו ויקופחו אנחנו קוראים להפסקת המלחמה הארורה הזאת".

"ועדת המעקב של ערביי ישראל איבדה מזמן את יכולתה להנהיג, להוציא את הציבור הערבי בהמוניו", אמר גורם בכיר במגזר הערבי לחדשות 2 online."השביתה הזו היא נקודת מבחן: האם תהיה היענות מצד הציבור הערבי ישראלי להשבית את המסחר ולהכריז על יום אבל נוסף, ומבחן עד כמה אנשים יבואו להפגנה במידה ותהיה, במיוחד לאחר שבתנועה האסלאמית הבטיחו שלשום להוציא אנשים להפגנה בכפר כנא. מבחינת ועדת המעקב זה יהיה מבחן מול כוחה העולה של התנועה האסלאמית".