פסיכולוגית בעיריית לוד על חללי צה"ל: "שיירבו אמן"

פסיכולוגית באגף החינוך בעיריית לוד הביעה בפייסבוק גילויי שמחה על מות חיילי צה"ל והוזמנה הבוקר לשימוע ■ ראש העיר החליט לפטר אותה באופן מיידי

יאיר רביבו ראש עיריית לוד / צילום: מתוך אתר עיריית לוד
יאיר רביבו ראש עיריית לוד / צילום: מתוך אתר עיריית לוד

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, פיטר את אחת מעובדות העירייה, לאחר שלטענתו הביעה גילויי שמחה על מותם של חיילי צה"ל וייחלה למותם של נוספים.

מדובר בפסיכולוגית שעובדת באגף החינוך בעירייה ומתגוררת ביישוב ערבי. לאחר שאנשיו הראו לו את תגובתה בפייסבוק, הוא החליט בצעד נדיר על פיטוריה באופן מיידי. הוא גם פרסם את שמה המלא בעמוד הפייסבוק שלו. בתגובה היא כתבה: "חחחחחחחחחחחחח 13. שיירבו אמן", ככל הנראה בהתייחסה למותם של 13 החיילים והקצינים שנהרגו מחטיבת גולני.

"יש צומת בחיי איש ציבור שהוא אומר 'די! נמאס!' והרגע הזה התגבש אצלי אתמול כשהראו לי את התגובה הנבזית והמרושעת בפייסבוק של עובדת העירייה", כתב ראש העיר לוד בעמוד הפייסבוק שלו.

הוא הוסיף: "אני יודע שאני הסנונית הראשונה לכך שאיש ציבור מגיב בחומרה על חוסר נאמנות למדינה, אבל אני מקווה שמהיום נפל דבר במדינת ישראל - נגמר העידן של יד אחת יונקת ומקבלת תלוש שכר מכובד הנושא את סמל המדינה או העירייה, ויד אחת בוגדת ומייחלת לתבוסתה של המדינה שהיא בעלת אותה הקופה הציבורית".

לדברי רביבו הוא מצליח להבין את מכריו מהמגזר הערבי, שיש להם קרובי משפחה בעזה, ודואגים לשלומם, ככל שהם חפים מפשע ובלתי מעורבים בפשעים הנוראים של החמאס. אך עם זאת ציין: "כשאזרח ישראלי שמח על מותם של חיילנו הקדושים, שחרפו נפשם על הגנת המולדת על מנת שלא יירו פה עוד טילים שמתעופפים על יהודים וערבים כאחד, לכך לא נוכל להשלים".

בעירייה הסבירו לחדשות 2 Online שהבוקר נערך לעובדת שפוטרה שימוע על פי דין, שבסופו התקבלה ההחלטה. "היא אמורה לתת יעוץ כחלק מתפקידה גם לנפגעי חרדה מרקטות למשל, ולא ייתכן שהיא תתבטא כך. אין כאן קשר לפוליטיקה או לענייני ערבים-יהודים", אמרו.

רופא הושעה מעבודתו בשערי צדק

הפיטורים הללו הם לא המקרה הראשון בו התבטאויות בפייסבוק עולות לאנשים בעבודתם - רק לפני מספר ימים החליטו קברינטי בית החולים שערי צדק בירושלים להשעות את ד"ר הייתאם רג'בי מעבודתו, לאחר שפרסם פוסטים נגד פעולת צה"ל בעזה ונגד ראש הממשלה נתניהו. "זכותו של כל אדם לחופש הביטוי, אך אני סבור שזו חציית גבול במערכת האמון שבין רופא ומטופל בכלל, ובימים קשים אלה בפרט", הסביר מנהל בית החולים פרופסור יונתן הלוי.

אחת מהתמונות הבולטות שפרסם ד"ר רג'בי היתה תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם סמל מגן דוד על מצחו, ניבים בולטים ונוטפי דם כשגופת ילד פלסטיני מוטלת למולו. תחת התמונה נכתב: "Can't get enough, Save Palestinians kids".

באירוע דומה בצפת פוטר עובד ערבי, לאחר שהעלה אמש פוסט בפייסבוק בגנות המדינה. בין השאר נכתב כי "הציונות היא אויב האנושות...כולנו פלסטין... פלסטין משוחררת..". ראש העיר צפת אילן שוחט השעה אותו אתמול מעבודתו.