ח"כ זועבי לא הגיעה לחקירה במשטרה: "אין לי זמן"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד), החשודה בהסתה ובהעלבת עובד ציבור, סירבה להגיע לחקירה בעניינה, והודיעה כי היום לא היה לה זמן פנוי - וגם לא מחר

חקירה פלילית נפתחה נגד זועבי, אך היא לא פנויה: חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) זומנה היום (א') לחקירה בחשד להסתה והעלבת עובד ציבור - זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט על פתיחה בחקירה פלילית נגדה - אלא שלחברת הכנסת היו תכניות אחרות.

קצין מאגף החקירות במטה הארצי של המשטרה פנה היום לנציג מטעמה של זועבי והציע שהיא תגיע להיחקר היום. חברת הכנסת הודיעה באמצעות נציגה כי היא "לא יכולה להיחקר היום", וכי "אין לה זמן". לזועבי הוצע מועד חלופי לחקירה - מחר - אולם גם אז, לטענתה, אין לה די זמן פנוי לכך.

למרות זאת, יודגש כי מדובר בחקירה טכנית בלבד שנועדה לגבות את גרסתה של זועבי, שכן במשטרה כבר התגבשה ההמלצה להעמידה לדין. המשטרה אספה עדויות, והחוקרים אומרים כמעט כל הרכיבים בחקירה הושלמו.

ההחלטה על פתיחה בחקירה פלילית נגד ח"כ זועבי התקבלה כאמור לאחר קבלת אישור מן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. החקירה מתבססת על תלונה שהועברה על-ידי שוטר, שטען כי חברת הכנסת קראה לעברו קריאות גנאי בבית משפט השלום בנצרת בתחילת החודש.

שוטר ערבי מתחנת נצרת טען כי בעת שסיים לטעון בבית משפט השלום בעיר בדיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר, ובעודו עומד עם שוטר נוסף בבית המשפט, החלה חברת הכנסת זועבי לקרוא לעברם קריאות קשות. השוטר העיד כי זועבי כינתה אותו ואת חבריו "בוגדים" וקראה לעוברים ושבים לירוק לעברם.

בעקבות ההחלטה לפתוח בחקירה נגדה, טענה זועבי כי היא אינה נרתעת מהמהלך. "לא אכנע למי שינסה להשתיק אותי, אני אמשיך בדרכי", הצהירה. "זה לא מתפקידי לייצג את הקונצנזוס הישראלי, ולא אחפש את הסכמתו".

חברי כנסת מהימין בירכו על המהלך והביעו תקווה כי זועבי תמצא את עצמה מחוץ למשכן הכנסת.