פירצה ב-Uber אפשרה לנוסעים לדעת הציון שקיבלו מהנהגים

במשך חמש שעות שיתפו עשרות ואלפי משתמשי אפליקציית הזמנת המוניות את הציון שקיבלו מהנהגים כדי לדעת עד כמה הם מעריכים אותם ■ ברגע ש-Uber עלתה על זה, היא חסמה את הגישה למידע

כל מי שהשתמש עד היום באפליקציית הזמנת מוניות דוגמת גט טקסי הישראלית או Uber האמריקאית, מכיר את הנוהל שבסיום הנסיעה המשתמש יכול לדרג את הנהג ולתת לו ציון על השירות, ההגעה בזמן, האכפתיות ובכלל על האווירה הכללית בזמן הנסיעה.

אך פירצה קטנה שהתגלתה היום (ב') על-ידי מהנדס תוכנה צעיר מניו יורק בשם אהרון לנדי ופורסמה באתר הבלוגים Medium גילתה שבאפליקציית Uber לא רק הנהגים מדורגים, אלא גם הנוסעים.

כדי לראות את הציון, לנדי כתב כי יש צורך בהעתקת מספר שורות קוד אל תוך חלק מסוים באתר המובייל של Uber ואז קופץ חלון ובו מופיע הציון של הנוסע, שנע בין 1 ל-5, שהוא הגבוה ביותר.

הפוסט של לנדי הפך לאש בשדה קוצים ועשרות ומאות ממשתמשי Uber החלו לבדוק איך הנהגים של אפליקציית המוניות והרכבים המשותפים תופסים את המשתמשים שלהם. אמנם הציון של הנוסע לא אומר הרבה למשתמש עצמו אבל קצת טפיחה על השכם אף פעם לא מזיקה.

רבים רצו לטוויטר ולרשתות חברתיות נוספות כדי לשתף את שאר העולם בעובדה שהם זכו לציון גבוה. היו גם משתמשים שהלכו רחוק יותר וצייצו בציניות כי הם יסירו מהטוויטר שלהם אנשים עם ציון 3 ומטה.

גייב ריברה, אחד מהעורכים של אתר חדשות הטכנולוגיה הפופולרי Techmeme, צייץ בציניות, כשכתב כי "מעניין מאיזה ציון Uber משעה משתמשים", בהשוואה לכך שהחברה מפסיקה לעבוד עם נהגים עם ציון נמוך שקיבל מהמשתמשים.

ליז גאנס, כתבת הטכנולוגיה המוערכת של האתר Re/Code, כתבה בגאווה שהיא קיבלה ציון 5 מושלם, בעוד רוברט סטפנס, לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות הוותיק של רשת בסט ביי, נעלב מצין 4.8 אך החליף את תמונת הפרופיל שלו בטוויטר לציון שלו זכה.

במשך חמש שעות, הרשת צייצה על הנושא וכמה אתרי טכנולוגיה דאגו לקדם את הנושא. הפרצה לא נעלמה כמובן מעיניה של חברת Uber וכך בשעות הלילה המאוחרות של שעון ניו יורק, היא חסמה את הפירצה והפסיקה את היכולת של משתמשים לדעת עד כמה הם שווים בעיני הנהגים באפליקציה.