השיחה: מנהלים בכירים עולים על מדים

ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו: "המחיר נורא, אבל הוא ידוע מראש" ■ גיא גיאור, מנכ"ל איזי טו גיב: "כשמגיעים לפה, מבינים שאין ברירה"

גיא גיאור/ צילום: פרטי
גיא גיאור/ צילום: פרטי

גיא גיאור, מנכ"ל איזי טו גיב: "כשמגיעים לפה, מבינים שאין ברירה"

- מתי גויסת והיכן אתה מוצב?

"ביום רביעי האחרון בשעה 23:00 בלילה קיבלתי טלפון שעליי להתייצב למילואים. אני נמצא בגזרת עזה".

- מלבדך, כמה מעובדי החברה מגויסים?

"כרגע אני המגויס היחיד מהחברה. המשרד פעיל ומתנהל כרגיל. העובדים שלי יודעים לנהל את המצב".

- האם אתה חושש?

"אני לא חושש לחיי ולא מתעסק בזה. אני סומך לחלוטין על צה"ל ועל החברים שאיתם אני משרת כבר יותר מ-12 שנה במילואים. אני סומך על העירנות ועל היעילות שלי ושל כולם פה בגזרה".

- איך המשפחה שלך מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"המשפחה מתמודדת כמו שהיא אמורה להתמודד - דואגת מאוד אבל תומכת. היא מבינה שלא ניתן לספר הרבה או לדבר תכופות, אבל מחזקת את הרוח ומחכה שאשוב".

- מה אתה חושב על הלחימה, על אופן התנהלותה, על התוצאות עד כה ועל מדיניות הממשלה?

"אני חושב שההתמודדות הנוכחית הכרחית ובלתי נמנעת. גם אם אני בעד שוויון ושלום, כשמגיעים לפה ומבינים עם מי ועם מה מתמודדים, אז מבינים שאין באמת ברירה אלא לייצר פעילות שתנקה את התשתיות ותשיב את הביטחון למדינה.

"בתור מילואימניק, אני יכול לומר בוודאות שהצבא הפיק לקחים מלחימות קודמות ומיישם אותם. שום דבר פה לא קורה במקרה. חמאס הוא ארגון טרור שפועל נמרצות כדי להסב לנו נזק בכל דרך, בלי להבדיל בין סוגי אוכלוסיות. אנחנו שואלים את עצמנו כל הזמן במי אנחנו פוגעים ומנסים למזער פגיעות לא רלוונטיות. אני רואה את זה במו-עיניי, וגאה להיות חלק מהצבא הזה.

"בנוסף, אני חייב לציין שישנה פה תופעה שייחודית לדעתי רק לעם שלנו, והיא מרגשת במלוא מובן המילה. אזרחים שמגיעים לפה ומחזקים את החיילים במשלוחים, בבגדים, מקלחות, פירות ועוד.

"מבחינתי, זה לא שיש פה חוסר, אבל זה מזכיר לך למה אתה באמת מגיע ונלחם, ושזה מה שחשוב יותר מהכול".

גיא גיאור/ צילום: פרטי
 גיא גיאור/ צילום: פרטי

ד"ר כפיר לוצאטו, נשיא קבוצת לוצאטו: "המחיר נורא, אבל הוא ידוע מראש"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"ביום הראשון של המבצע. היו לי תוכניות לסיים מוקדם את יום העבודה ולהתפנות לסידורים, אבל הטלפון צלצל והוזעקתי בהודעה מוקלטת ממשרדי למקום הכינוס. אני מתנדב בפיקוד דרום ומוצב אי-שם בדרום".

- מלבדך, כמה מעובדי החברה מגויסים?

"רק עובדים בודדים, אבל המשרד הראשי שלנו נמצא בעומר, ליד באר-שבע, ואנחנו מעסיקים עובדים המתגוררים בעוטף עזה ובישובים אחרים בדרום, כך שחלקם התפנו צפונה ואחרים נעדרים לפרקים כדי להישאר עם הילדים. מבחינת התחושה, כך מספרים לי, זה כאילו לפחות שליש מכוח האדם מגויס בכל יום".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"אצלנו רגילים להיעדרויות ממושכות שלי לפחות פעם בשנה, כך שהמערכות רגילות להסתדר בלעדיי, אבל אני לא רוצה לחשוב על מה שאמצא על שולחני אחרי המילואים".

- האם אתה חושש?

"בשל גילי (59), אני מזמן לא בתפקיד לוחם, אבל גם כשהייתי צעיר יותר ומצאתי את עצמי במקומות מסוכנים (כמו במלחמת לבנון הראשונה), לא בזבזתי אנרגיה בלחשוש לחיי. כשאתה בתפקיד, עליך לפעול בצורה נכונה ולשמור על עצמך. על השאר מופקד הגורל".

- איך המשפחה שלך מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"מאחר שאני משרת בצה"ל יותר מ-40 שנה, הבית התרגל כבר מזמן. כמובן שקצת יותר קשה מהרגיל, אבל לא מקטרים".

- מה אתה חושב על הלחימה, על התנהלותה, על התוצאות עד כה ועל מדיניות הממשלה?

"הממשלה פועלת בצורה נבונה ושקולה, ללא התלהמות וללא היסטריה, ומבצעת את מה שנחוץ. המחיר נורא, אבל הוא ידוע מראש, מה שלא מרתיע את חיילי צה"ל מלמלא את תפקידם ולהגן על הבית. אם משהו טוב יכול לצאת ממה שאנחנו חווים היום, הוא הגילוי המחודש של העם המדהים שלנו, בגרותו, עוצמתו הנפשית והערבות ההדדית, שהופכים אותנו לעם מיוחד כל-כך. הקולות המעטים, ההזויים והמפלגים מתוכנו, המבקשים להחליש את רוחנו, מתנפצים אל מול רוחו של עמנו. אני רק מקווה שהממשלה לא תאכזב אותנו, ותשכיל לסיים את המבצע כשיעדים משמעותיים הושגו, כך שהקורבן והאבדות לא יהיו לשווא. נכון להיום, אני מאמין שכך יהיה".

ד
 ד

באו לעודד (1)

קובי לפידות, הבעלים והמנכ"ל של יבואנית האופטיקה לוכסויז'ן, ירד השבוע לדרום הארץ כדי לעודד את ספקיות החברה - חנויות אופטיקה.

לפידות - יחד עם מנהלי המכירות של החברה אלון גרודברג, מנהל מכירות אופטיקה; ניסים זהר, מנהל מכירות מסגרות שמש וראייה; יואב דואק, מנהל מכירות עדשות מגע; דפנה ברנע, אחראית השיווק; ו-5 סוכני מכירות נוספים - ביקרו ב-26 חנויות אופטיקה, מגדרה עד באר-שבע (מתוך 40 ספקי החברה בדרום), כשהם נושאים עמם עוגיות ושוקולדים להמתקת המצב.

בין אלה שזכו לביקור, גם דוד פרץ מחנות "מסגרת אחרת" בנתיבות.

באו לעודד (2)

כתבי חברת החדשות של ערוץ 2 (בתמונה הכתבים תמיר סטיינמן ויואב אבן), העובדים מתחילת מבצע "צוק איתן" בעמדות שידור רבות בדרום, הופתעו לראות ביום שישי האחרון את סמנכ"ל החברה, דני שדה, ואת יו"רית הדירקטוריון, תמי רוה. השניים החמיאו לכתבים, לצלמים ולמפיקים על העבודה המאומצת והביאו לכל אחד מהם חלה ויין לשבת.

בישיבת דירקטוריון שהתקיימה השבוע בזכיינית ערוץ 2 קשת אמרה היו"רית, דרורית ורטהיים: "אנחנו בתקופה לא קלה. מתנהלת מלחמה בעזה - מלחמה על הבית, עליה אנו משלמים מחיר כבד".

אייזק שטרן הבא

כנרים מהארץ ומהעולם מוזמנים ליהנות ממעונות חדשים בקמפוס "מרכז המוזיקה קשת אילון", שהושקו ביום שישי האחרון בקיבוץ אילון בגליל המערבי.

המעונות הוקמו בהשקעה של כ-10 מיליון שקל שנתרמו על-ידי רעיה שטראוס-בן דרור, קרן פטריק דהרי ותורמים נוספים. בעתיד צפויים להיבנות מעונות נוספים בהשקעה דומה, שהתקבלה מעיזבונו של יצחק (אייזיק) ריבצקי, ידיד קשת אילון מארה"ב.

"פרויקט 'קשת אילון' הוא אבן שואבת לגליל המערבי ומגדיל את התיירות והתעסוקה לאזור", אמרה שטראוס בן דרור במעמד ההשקה, שבה נכחו גם: שמואל בן דרור, בעלה של רעיה; יהודה זיסאפל, שמשאיל לתלמידי הקמפוס כינורות מהאוסף שלו; וחברי אגודת ידידי "קשת אילון": כרמי גילון; גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית; דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל; עו"ד שמואל צור, ומנכ"ל קשת אילון, גלעד שיבא; ח"כ רינה פרנקל; יורם ישראלי, ראש המועצה האזורית מטה אשר; יורם ויסברם, מזכיר בנק הפועלים; יורם כהן, נציג קרן פטריק דרהי ואחרים.

אגב, בתקופות שבהן הקמפוס סגור, המעונות ישמשו כחדרי אירוח לתיירים.

רעיה שטראוס בן דרור, גלעד שיבא / צילום: שרית עוזיאלי
 רעיה שטראוס בן דרור, גלעד שיבא / צילום: שרית עוזיאלי

108 אלף שקל בחודש לרפי ביסקר

לקראת סיום חוזה העסקתו של יו"ר חברת נכסים ובניין, רפי ביסקר, זימנה החברה אסיפת בעלי מניות שתתבקש לאשר לו הסכם העסקה חדש, בעלות שנתית המוערכת על-ידי החברה ב-3.1 מיליון שקל.

במסגרת תנאי העסקתו, ביסקר צפוי ליהנות ממשכורת חודשית של 108 אלף שקל צמוד למדד, ומהטבות נוספות, ובנוסף גם למענק שנתי הנגזר מתוצאות החברה, בסכום מקסימום שווה ערך ל-15 משכורות חודשיות.

ביסקר מועסק כיו"ר נכסים ובניין בהיקף משרה של 75%, ובנוסף מכהן כיו"ר משותף ברשת קמעונאות המזון שופרסל, גם היא בשליטת דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, בהיקף משרה של 25%. ב-2013 עלות העסקתו של ביסקר הגיעה ל-4.7 מיליון שקל בשני התפקידים - 3.2 מיליון שקל בנכסים ובניין ו-1.5 מיליון שקל בשופרסל.

רפי ביסקר / צילום: תמר מצפי
 רפי ביסקר / צילום: תמר מצפי