השיחה: ד"ש מהחזית

מנהלים בכירים עולים על מדים על רקע מבצע "צוק איתן" - והפעם: יואב ערמוני, מנכ"ל קרן הפנסיה גלעד, שאומר: "יש אמונה גדולה מאד בצדקת הדרך"

יואב ערמוני / צילום: פרטי
יואב ערמוני / צילום: פרטי

יואב ערמוני, 56, מנכ"ל קרן הפנסיה גלעד: "יש אמונה גדולה מאוד בצדקת הדרך"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב כרגע?

"הצו הגיע ב-9 ביולי. זה התחיל בטפטופים וב-13 ביולי עבר לגיוס מסות ועד עכשיו אנחנו משלימים גיוסים. אני מפקד האגד הלוגיסטי של אוגדה 36 (עוצבת געש). למעשה, קיבלתי את הצו ביום מילואים רגיל שעשיתי במסגרת תפקידי כמפקד באוגדה. בשוטף, אני בערך פעם בשבוע באוגדה כדי לטפל בענייני היחידה שלי, שמונה מעל 1,000 איש ומצריכה טיפול של פעם בשבוע לפחות. זה תפס אותי ביום הזה, והאוגדה קיבלה באותו יום הנחיה לרדת דרומה ולהתחיל להתארגן. קיבלתי הוראות לקראת הגיוס ולמעשה מאז, אני מגייס ליחידה ומכין אותה למצב כשירות. היחידה שלנו פרוסה באזור הדרום בצורה רחבה. יש פלוגה שיושבת בבאר שבע אבל שולחת חוליות לתיקון טנקים וכדומה, ממש לקווים הקדמיים. הפעילות שלנו מתבצעת בעורף הכוחות הלוחמים ובצמוד להם".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"אנחנו 3 עובדים מגויסים בחברה. אני משתדל להגיע פעם בשבוע ליום בחברה, אבל הרבה מאוד נעשה באמצעות תקשורת של מיילים וטלפונים".

- האם אתה חושש?

"אני נמצא עם החיילים שלי גם כשהם נמצאים מאוד קדימה, ממש על ציר המערכת באזורים סמוכי גדר, שנתונים בכל רגע לתקיפה של פצצות מרגמה ורקטות לטווח קצר של חמאס. "להגיד שזה לא מפחיד - אני לא יכול, אבל זו העבודה שצריך לעשות, אז עושים אותה. אין מישהו אחר שיעשה. אם כל אחד יגיד שהוא מפחד, לא נגיע לשום מקום. כשיש אזעקת 'צבע אדום', זה לא משהו שאתה שמח איתו, אתה שם שכפ"ץ, מתמגן, נכנס למרחב מוגן אם אפשר ואם אין - נשכב בשטח. להגיד שזה מרנין? זה לא. אבל זה מה שצריך לעשות".

- איך המשפחה שלך מתמודדת עם שירותך כיום?

"הרבה מאוד תמיכה, הרבה מאוד פרגון, קצת דאגה, לטעמי אולי קצת יותר מדי. הם רוצים שפעם בכמה שעות אשלח ווטס-אפ שאני בסדר. הבן שלי אמנם לא זומן, אבל גם הוא רוצה להיות במילואים, אז הצלחתי למצוא לו מקום באחת היחידות של האוגדה, וגייסנו אותו השבוע למאמץ המלחמתי. יש קצת דאגה, קצת חרדה והרבה מאוד פרגון. יש לי 4 נכדים שאני מאוד מתגעגע אליהם".

- מה אתה חושב על הלחימה ועל מדיניות הממשלה בנושא?

"בסך-הכול, התחושה שלי היא שזה המאמץ שאנחנו צריכים לעשות עכשיו, שאי-אפשר להמשיך עם טרור הרקטות והמנהרות. אני שומע את זה מכל כיוון כאן. יש אמונה גדולה מאוד בצדקת הדרך. אנחנו לא רואים מהמקום שאנחנו נמצאים את כל השיקולים המדיניים והאחרים. אנחנו מקווים מאוד שהמנהיגים שלנו עושים את השיקולים הנכונים והראויים וזה תפקידם, ואנחנו עושים את תפקידנו. אני מקווה שגם המנהיגים שלנו עושים את תפקידם.

"מבחינת היחידה, אנחנו בתחושה של עוצמה מאוד גדולה, למרות הנפגעים הרבים שהיחידות של האוגדה ספגו. אבל הרוח מאוד איתנה וכולם נחושים להצליח, כי אין לנו דרך אחרת לחיות בארץ הזו אלא בשקט ובשלווה וצריך לעשות את המקסימום כדי שזה יהיה אפשרי".

יואב ערמוני / צילום: פרטי
 יואב ערמוני / צילום: פרטי

מינוי בכיר באל-על

שלי זהבי מונה לסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על. על מינויו הודיע מנכ"ל אל-על, דוד מימון - שכיהן בתפקיד זה לפני שמונה כמנכ"ל החברה, לפני כחצי שנה.

לדברי מימון, "נעשה כל שנדרש על מנת לאפשר את כניסתו המיידית והטובה של זהבי לתפקיד. הניסיון שלו יאפשר לו להתמודד בהצלחה עם האתגרים העומדים לפתחינו".

זהבי, המכהן מאז 2009 כסמנכ"ל המטענים באל-על, החל את דרכו בחברה בשנת 1970 במחלקת הצבת צוותים.

זהבי, בעל תואר ראשון במינהל עסקים ושיווק מאוניברסיטת ניו-יורק, מחליף בתפקיד את משה שמאי, שמילא את התפקיד באופן זמני.

בתוך כך, אל-על יצאה בקמפיין פרסומי בו היא קוראת לחברי מועדון הנוסע המתמיד שלה לתרום נקודות לטובת חיילי צה"ל בודדים. "על כל נקודה שתתרמו, אל-על תעניק נקודה במתנה", פרסמה.