נעילה יציבה במחזור זעיר בבורסה; דלק רכב עלתה 2.45%

דלק רכב מימשה חלק מהחזקתה במובילאיי ותרשום רווח של כ-250 מיליון שקל ברבעון השני ■ פסגות: "הירידות בשווקים הן בבחינת תיקון ולא שינוי מגמה"

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה באחד העם (א') נחתם ביציבות, למרות יומיים של ירידות בוול סטריט ובאירופה. ההתפתחויות הקשורות למבצע "צוק איתן" המשיכו להשפיע גם היום על המסחר בשוק המקומי כאשר מחזור המסחר נותר נמוך בסיום והסתכם בכ-352 מיליון שקל בלבד.

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "השוק הישראלי ממשיך להפגין עמידות מרשימה למרות האירועים הביטחוניים והירידות בשווקי העולם בסוף השבוע. ניתן להניח שהעליות היום בשוק מתבססות על ההערכה שיסודותיו האיתנים של המשק יאפשרו לו לחזור לפעילות מלאה בזמן קצר בדומה למה שהיה בתום המבצעים האחרונים".

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר: "זה כבר לא סוד ששוקי המניות נוטים לעלות בתקופות של מלחמות יותר מאשר בתקופות ללא מלחמות. בחודש יולי הבורסה התל-אביבית ירדה בכשלוש עשיריות האחוז, כך שבינתיים המלחמה הזו מדלגת על הסטטיסטיקה. הסיבות לכך מגוונות, בין אם בגלל שהמלחמה הפעם שיתקה במידה מסוימת את העורף, בוודאי לא מעט מפעלים בדרום שהתקשו לפעול כבשגרה, מצב הרוח של הציבור שהיה מחובר אל המלחמה בשידורי טלוויזיה אינסופיים וברשתות, היה ירוד, דבר שבא לידי ביטוי בירידה בצריכה הפרטית ובנוסף, אי יכולתו של לפיד להעביר בינתיים את חוק מע"מ אפס, מגדיל את אי הודאות באשר לשוק הנדל"ן".

"סיבה נוספת היא גם ההשפעה של שוקי המניות בחו"ל שסיימו חודש שלילי עם ירידות של למעלה מאחוז. אנחנו ממליצים על הימנעות מהשקעה בשוק האג"ח בטווחים בינוניים ומעלה ברמות הריבית הללו, על השקעה מוגבלת של עד 10% מתיק ההשקעות בתחום קרנות הגידור. בתחום המנייתי אנחנו ממליצים על פיזור של לפחות 50% לחו"ל עם דגש על אירופה ושווקים מתעוררים. בארץ אנחנו ממליצים להיות סלקטיביים בבחירת המניות ולא להיצמד למדדים".

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מעריך בסקירתו השבועית שפורסמה היום כי הירידות האחרונות בשוקי המניות באירופה וארה"ב הן בבחינת תיקון ולא שינוי מגמה לטווח ארוך. (לכתבה המלאה)

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות, לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש יולי, שיצא מתחת לתחזיות, ונתוני מאקרו נוספים. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית מובהקת. ביום חמישי, נזכיר, צנחו המדדים בוול סטריט בכ-2%, ביום המסחר הגרוע ביותר מאז פברואר השנה.

מנתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי בארה"ב עולה כי המשק האמריקני הוסיף 209 אלף משרות חדשות בחודש יולי. על פי התחזיות המוקדמות היה צפוי המשק להוסיף 231 אלף משרות חדשות, לאחר תוספת של 298 אלף משרות בחודש יוני (נתון מעודכן). שיעור האבטלה עלה ל-6.2%, כאשר הצפי היה כי היא תשאר ללא שינוי על 6.1%. חרף הירידה בכמות המשרות, עדיין מדובר בחודש ה-6 ברציפות עם קריאה מעל 200 אלף משרות חודשיות, רצף שלא נראה מאז 1997.

"נתוני המאקרו החיוביים שהתפרסמו השבוע בארה"ב צפויים לתמוך בעליות שערים בוול סטריט בטווח הקצר-בינוני", כך מעריכים כלכלני בנק אגוד, במסגרת הסקירה השבועית. במחלקת המחקר של הבנק מציינים בין היתר את נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב שפורסמו, כתומכים בעליות שערים. "הצריכה הפרטית היא פרמטר חשוב, המהווה כ-60% מהצמיחה של התמ"ג בארה"ב. נתונים חיוביים אלה תומכים בהמשך מדיניות הבנק המרכזי בארה"ב לגבי צמצום ההרחבות המוניטריות".

דלק רכב נהנית מהנפקת מובילאיי

חברת דלק רכב דיווחה הבוקר כי מימשה חלק מהחזקתה במובילאיי ותרשום רווח של כ-250 מיליון שקל ברבעון השני.

מניות אופקו , נייס , פריגו ופרטנר רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק.

עונת הדוחות נמשכת. חברת התרופות טבע דיווחה ביום חמישי סגרה את הרבעון השני של השנה ברווח של 1.05 מיליארד דולר - עלייה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח של 1.23 דולר למניה, סנט אחר מעל התחזיות בשוק. ההכנסות צמחו ב-2% ל-5 מיליארד דולר והחדשות הטובות הן שהחברה מעלה את התחזיות לשנת 2014, בשל הדחייה בכניסת תחרות גנרית לקופקסון. אנליסטים בוול סטריט ציפו כי טבע תציג רווח נקי של 1.22 דולר למניה על הכנסות של 5.09 מיליארד דולר. באשר לרבעון הבא, אנליסטים צופים רווח של 1.18 ד' למניה והכנסות של 5.05 מיליארד ד'.

מניית כיל נסחרה בתנודתיות על רקע החולשה במניות הדשנים בניו-יורק ולקראת פרסום דוחות החברה בהמשך השבוע.

בנק ההשקעות Ascendiant פרסם סקירה לקראת דוחות טאואר-ג'אז המתפרסמים מחר. האנליסט קודי אקרי סבור כי למצב לא תהיה השפעה על תוצאות החברה וחוזר על המלצת הקנייה ומחיר היעד של 24 דולר.

מניית קדימהסטם ריכזה עניין רב היום ברקע דיווח כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מרק לביצוע סריקת תרופות בתחום מחלות נוירודגנרטיביות לטרשת נפוצה, ומחלות נוירודגנרטיביות פוטנציאליות נוספות. קדימהסטם תשתמש בפלטפורמה הייחודית שלה עבור מרק סרונו, החטיבה הביופארמצבטית של מרק, לסריקת חומרים חדשים כתרופות פוטנציאליות.

חברת אלגומייזר הודיעה הבוקר כי סיימה את פיתוחו של האבטיפוס הראשוני של תוכנת ה"אלגומייזר" וכי שחררה את האבטיפוס כגרסה מסחרית ראשונית.