השיחה: ד"ש מהחזית

מנהלים בכירים עולים על מדים - והפעם: סגן אלוף במיל' משה צדוק, מנכ"ל רשת האופנה הגרה; ואלוף משנה במיל' צפריר גינסברג, מנכ"ל ובעלי מרכז האירועים מודרן

סגן אלוף במיל' משה צדוק, מנכ"ל רשת האופנה הגרה: "גם בניי מגויסים, אבל הגיבורה האמיתית היא אשתי"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"גויסתי כשבוע לפני תחילת המבצע. אני מוצב בעמדה הקדמית של חטיבת הצנחנים אי-שם בעוטף עזה".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"אומרים שמפקד טוב נמדד בהיעדרותו. עובדי 'הגרה' מגלים עצמאות וכישרון. הם יודעים לפעול גם כשאני אינני".

- האם אתה חושש?

"לא. אני פועל כחלק מצוות לוחמים ומפקדים נדיר ממש. התחושה היא שתמיד מישהו שומר לך על הגב".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"זה לא פשוט. חוץ ממני גם שלושת בניי מגויסים. הצעיר מביניהם, אורי, נמצא בתוך השטח העזתי. אבל הגיבורה האמיתית בסיפור היא אשתי, אסתי, ששומרת ומגבה מרחוק".

- מה אתה חושב על הלחימה ואופן התנהלותו, על התוצאות עד כה ועל מדיניות הממשלה?

"כמי שנמצא עכשיו במילואים, אני מעדיף לא להתייחס לשאלה הזו".

- מה דעתך על היציאה מעזה, האם נכון לצאת משם בשלב זה?

"אני חושב שכעת נכון לצאת מעזה. לאחר פעילות של לחימה אינטנסיבית בשטח, שבמסגרתה הוכחנו לצד השני את היכולות שלנו, הגיע הזמן למהלך המדיני, מתוך תקווה שייפסק ההרג ושנגיע למצב של רגיעה ושקט אמיתיים".

- האם שירות המילואים שלך צפוי להתקצר עקב היציאה מעזה?

"לא. החלק העיקרי בתפקיד שלי הוא לפני ואחרי כניסת הכוחות".

אלוף משנה במיל' צפריר גינסברג, מנכ"ל ובעלים של מודרן - מרכז אירועים בירושלים: "אני חש גאווה מהתנהלות האזרחים. גם בעורף ניצחנו"

- מתי גויסת ואיפה אתה מוצב?

"גויסתי ביום הראשון למבצע. אני משמש כמפקד יחידת הקישור של הצבא לעיר הרצליה בפיקוד העורף. התנדבתי למילואים".

- איך החברה מתנהלת בהיעדרך?

"חוץ ממני גויסו גם שני מנהלים נוספים מ'מודרן' עם תחילת הלחימה, ולכן כמה עובדים צעירים היו חייבים לקחת אחריות ולהמשיך לנהל את העבודה. הם נדרשים להחלטות שלא היו בתחום עיסוקם קודם לכן, וכולם עושים זאת באופן מעורר כבוד והתרגשות".

- איך המשפחה מתמודדת עם שירות המילואים שלך?

"אני משרת במילואים כבר למעלה מ-35 שנה, ואשתי והמשפחה שלי מלווים אותי בהבנה ובתמיכה מלאה. כל אחד ממשרתי המילואים, הן בחזית והן בעורף, עזב את מקום עבודתו והצטרף לשירות מתוך כוונה לתרום את חלקו במאבק החשוב הזה בהגנה על הבית, על המדינה".

- מה אתה חושב על הלחימה ואופן התנהלותו, על התוצאות עד כה ועל מדיניות הממשלה?

"כקצין מילואים של פיקוד העורף, אני חש גאווה מהתנהלות האזרחים. אני חש שכל מה שעבדנו עליו מאז מלחמת לבנון השנייה נושא פרי. החוסן והמשמעת של האזרחים בכל הקשור להנחיות פיקוד העורף הם למופת. האויבים שלנו לא ציפו ליכולת של העורף להתמודד עם שגרת מלחמה ולאורך הנשימה האזרחית שלנו. גם בעורף ניצחנו, לא רק בחזית. מצד שני, אני חווה פגיעה כלכלית. זוהי עונת הקיץ, התיירות והאירועים, בגלל שמשפחות מעדיפות לדחות את הבילויים במוזיאון למועד אחר. אני בטוח שעם סיום המבצע גם העבודה תחזור".

- מה דעתך על היציאה מעזה, האם זה מהלך נכון בשלב זה?

"אני מעדיף לא לענות על השאלה הזו".

האם השירות שלך צפוי להתקצר עקב היציאה מעזה? "כל עוד קיימת סכנה לאוכלוסייה בעורף, אני במילואים".

"להתגייס למען הדרום"

נשיא לשכות המסחר, אוריאל לין, הגיע ליריד מכירה שארגנו המכללה העסקית של לשכת המסחר תל-אביב, בראשותה של לבנת קיזנר, וחברת הקייטרינג "לה פמיליה" למען עסקים מהדרום.

המארגנים מדווחים על אלפי אנשים שביקרו ביריד, שהתקיים ביום שישי האחרון בנמל תל-אביב ורכשו ממיטב מרכולתם של 40 עסקים דרומיים - מפירות וירקות, דגים, שמנים ומאפים ועד הלבשה, תמרוקים, אביזרי אופנה, הנעלה, צעצועים ועוד.

"בימים כאלה רואים את ההתגייסות ואת הסולידריות הישראלית במיטבה. כל המערכת הפנימית חייבת להתגייס למען העסקים מהדרום", אמר לין.

לבנת קיזנר ואוריאל לין/ צלם: אפי טל
 לבנת קיזנר ואוריאל לין/ צלם: אפי טל

עידוד אולימפי

יעקב שחר, יבואן וולוו ובעלי קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, קפץ לבריכה האולימפית בווינגייט כדי לעודד את השחיין האולימפי יעקב טומרקין באליפות ישראל בשחייה שננעלה בשבת האחרונה.

שחר הוא הספונסר של טומרקין בשנים האחרונות, ומלבדו הוא פורס את חסותו על 3 ספורטאים נוספים: אלכס שטילוב, אנה קנייזבה ואליס שלזינגר.

נצפו בבריכה: יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל ומנכ"ל תדיראן סוללות; גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל; ויעל ארד, חברת הנהלת הוועד האולימפי.

 יגאל כרמי, גילי לוסטיג, יעקב טומרקין, יעל ארד, יעקב שחר/ צלם: הוועד האולימפי בישראל
  יגאל כרמי, גילי לוסטיג, יעקב טומרקין, יעל ארד, יעקב שחר/ צלם: הוועד האולימפי בישראל

סולידריות מקסיקנית

מה למקסיקנים ול"צוק איתן"? עשרות עובדי חברת הטקסטיל SpringAir המקסיקנית הצטלמו עם שלט גדול ובו כתוב בעברית "אנחנו תומכים בכם". בשלטים הקטנים יותר נכתב: אהבה, שלום, אמון, כוח, אמונה, חופש.

התמונה נשלחה בדוא"ל לששון צלישר, מנכ"ל אופיס טקסטיל, יצרנית ויצואנית טקסטיל ש-SpringAir נחשבת לאחד מלקוחותיה הגדולים במקסיקו. התמונה נחתה גם בדוא"ל של רמזי גבאי, מבעלי אופיס טקסטיל המכהן גם כיו"ר מכון היצוא.

"התמיכה של הלקוח בישראל מוכיחה כי יחסי עבודה טובים עם לקוחות בחו"ל מהווים גם הם הסברה ישראלית טובה", אמר צלישר.

הורביץ ואפוסנס כבר לא

בימים האחרונים הודיע חיים הורביץ, בנו של מייסד ענקית הגנריקה טבע ודירקטור בחברת התרופות, על התפטרותו מתפקידו כדירקטור בחברת הביומד אפוסנס. הורביץ לא מסר את סיבת ההתפטרות, שהגיעה כ-3.5 שנים לאחר מינויו לתפקיד בתחילת 2011.

על רקע צמצום הדירקטוריון בחברת טבע, החליט הורביץ לעזוב גם את הדירקטוריון שלה, בעקבות החלטתו להתמקד בעסקי הביומד.

במקביל להורביץ, גם מנכ"לית אפוסנס, מירי בן-עמי, הודיעה על התפטרותה מהתפקיד, והיא צפויה לסיים אותו בסוף חודש ספטמבר, כשנה וחצי לאחר מינויה.

אפוסנס, העוסקת בפיתוח מוצרי הדמיה ותרופות מולקולריות, נסחרת בבורסה בשווי של כ-25 מיליון שקל, אחרי צניחה של כ-40% בערכה בשנה האחרונה.

חיים הורביץ / צילום: איל יצהר
 חיים הורביץ / צילום: איל יצהר