מעזה יצא מתוק?

ערוצי הברודקאסט יוצאים מעזה לשגרת מלחמת ההישרדות

כחודש ימים אחרי שהפכו את אולפן החדשות לתוכנית הפריים-טיים המצליחה ביותר שלהם, מנסים בערוצי הברודקאסט לחזור לשגרה. חלק מהאגפים שלהם כבר ספגו פגיעות ישירות. אלה לא רק החופשות ללא תשלום שאליהן נאלצו העובדים לצאת, אלא גם פגיעה בשכר וצמצום מצבת כוח-האדם.

מצד אחד, אפשר להבין את הזכייניות ואת חברות החדשות שלהם: גם בשגרה מדובר בעסק גירעוני, קל וחומר בימים שבהם יש ירידה דרסטית בפרסום. מצד שני, כל מי שעקב פעם מקרוב אחר דינמיקה של תהליכים כאלה, יודע שכמעט תמיד מנוצל "צו השעה" כדי להחליק צעדי התייעלות שהיו עלולים להיתקל בהתנגדות בכל עיתוי אחר.

ערוץ 2 יחגוג הערב את מסיבת החזל"ש שלו בבית "האח הגדול" (ד', 21:15 בקירוב), עם צופים וכל הפירוטכניקה שנמנעה בעת "צוק איתן". "האח הגדול" הייתה תוכנית הפריים-טיים היחידה ששודרה כמעט כסדרה במהלך הלחימה בעזה, ואולי בשל כך היא זכתה לאחוזי צפייה נאים שנותרו בגדר מחמאות בלבד (שאיתן, כידוע, קשה לקנות במכולת), ומעניין לראות כיצד תסתיים העונה, שעד לפני כמה ימים עוד שקלו ברצינות לקצרה. כך או כך, לא נותר לה אלא 3 שבועות.

גם בערוץ 10 - שליד הצרות שלו נראות אלה של הקולגות כצרות של עשירים - חוזרים לשגרה, אם כי בפורמט המתהווה שלו כערוץ אקטואליה. זה לא אומר שלא נצפה בסיום העונה של "מעושרות", "עד סוף העולם" ועוד סדרות "ערוץ שתיימיות" שהופקו עבור הערוץ בימים אחרים, אבל הערב למשל אפשר לקבל הצצה לדרך שבה ייראה הערוץ הזה, אם ישרוד, בעתיד: הפרק השני של "אללה אסלאם" המעולה של צבי יחזקאלי (ד', 21:30 בקירוב), ולאחריה שידור חוזר של "המתנחל" עם חנוך דאום, בפרק שבו אירח את עורך הדין ארי שמאי (ד', 22:20, אחרי הסדרה של יחזקאלי). לא הצלחתי לחבב לגמרי את הסדרה הזאת עת שודרה לראשונה, אבל הפרק הזה הוא טוב מאוד.

שני אקסהיביציוניסטים ופרובוקטורים תזזיתיים נפגשים כאן, אבל שניהם גם אינטליגנטים ובעלי חוש הומור לא רע.

קשה לחזור לשגרה ולנסות לרגש את הצופים עם תוכניות ריאליטי, רגע אחרי הריגושים הכבדים, לפעמים הכבדים מדי, שסיפקה הלחימה בדרום. זה קשה שבעתיים כשאתה מנהל מאבק מול הרגולטור ומול שוק הפרסום הקשה שאמור לעבור כמעט בתוך שבוע מ"אפס למאה": מהפסקות פרסומות קצרצרות במחירי "פילר" של ימי הלחימה - למאסה של ערב החגים.

ואולי דווקא "מעזה יצא מתוק" כשעל רקע המכה שספגו ערוצי הברודקאסט הקיץ (ועוד לא אמרנו מילה על ערוץ 1 הקורס אל תוך עצמו), עוד יצמח כאן מודל רגולטורי חדש שיאפשר גם לערוצי הטלוויזיה המסחרית לחיות בכבוד.