הבורסה סגרה בעליות: מג'יק זינקה 6.7%, קמהדע 5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הזירה הגיאופוליטית ממשיכה לעמוד ברקע - הפסקת אש ל-72 שעות בין ישראל והפלסטינים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-882 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בעליות על רקע המגמה החיובית בבורסות אירופה, ארה"ב ואסיה ביום המסחר הראשון לשבוע בעולם. גם הזירה הגיאופוליטית השפיעה על כיוון המסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-882 מיליון שקל.

המסחר בארה"ב נפתח בעליות, לאחר סיום שבוע חיובי במיוחד בבורסות וול סטריט. מדד S&P 500 רשם את העלייה החדה ביותר בחמישה חודשים, ומחק ירידות של שבוע שלם.

בעולם, במשבר רוסיה-אוקראינה נראה כי הרוסים מעוניינים להרגיע את רוחות המלחמה - המורדים באוקראינה הודיעו כי הם מוכנים להפסקת אש בלחימה מול הממשל האוקראיני, על מנת למנוע אסון הומניטארי. בינתיים, הממשלה בקייב לא הגיבה להצעת המורדים ורוסיה הציעה לשלוח משלחת לאזור שתעסוק בתיווך בין הצדדים לצורך הגעה להסכם לטווח ארוך אולם במערב ובממשלה האוקראינית מתנגדים לצעד זה.

ארה"ב התחילה את המערכה הצבאית בעיראק באישור הנשיא ברק אובמה. הנשיא הורה לצבא להפציץ מהאוויר יחידות של ארגון הטרור הקיצוני דאע"ש כדי להגן על עשרות דיפלומטים אמריקאיים ומאות חיילים וקצינים של צבא ארה"ב בארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, כמו גם כמובן על האזרחים החפים מפשע.

מבין המניות הבולטות בשוק, מניית טבע שצנחה אתמול והכבידה על מדד המעו"ף המשיכה לרכז עניין גם היום - על רקע ההודעה של חברת ד"ר רדיס ההודית על תחרות גנרית ראשונה לקופקסון של טבע בגרסה החדשה הניתנת במינון של 40 מ"ג וערעור על הפטנט של טבע.

חברת סלקום פרסמה היום דוחות כספיים לרבעון השני של השנה, בו הרוויחה 79 מיליון שקל - עלייה של 18%. זאת, לעומת ירידה של 7% בהכנסות.

מניית מג'יק זינקה לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה. גם קמהדע ריכזה עניין רב ועלתה בחדות.

אפריקה מגורים דיווחה אתמול כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני בכ-15.6 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל לדוחות עדכנה אפריקה מגורים על עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה תרכוש מאפריקה ישראל כמה קרקעות בתמורה כספית של 125-155 מיליון שקל.