בדיקת "גלובס": זה הסמארטפון הטוב ביותר בשוק היום

השוואה בין ארבעת דגמי האנדרואיד המובילים של סמסונג, LG, סוני ו-HTC, מגלה קרב ענקים, בעיקר בין ה-S5 ל-G3 ■ בשקלול הביצועים, יכולות הצילום והסוללה, הדגם של סמסונג מנצח, במיוחד לאור מחירו

זו נקודת זמן מצוינת עבור ישראלים שרוצים להחליף את הסמארטפון. יצרניות האנדרואיד הגדולות השיקו את מכשירי הדגל שלהן, והלקוח רק צריך לבחור בין גלקסי S5 של סמסונג, G3 של LG אקספריה Z2 של סוני או One M8 של HTC.

חובבי מערכת ההפעלה של אפל, ios, שמבקשים לשדרג את המכשיר ואינם רוצים באנדרואיד, יצטרכו להמתין עוד כמה שבועות, שכן האייפון 6 יושק ככל הנראה בספטמבר. גם הלומיה 930 של נוקיה עם מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט, ווינדוס פון 8.1, יושק בחודשים הקרובים בארץ באופן רשמי.

מי הטוב ביותר? תלוי איזה פרמטר הוא החשוב לכם ביותר. אחת הנקודות החשובות ללקוחות ברכישת מכשיר היא המצלמה. מבחינה זו, גלקסי S5 נותן את התוצאות ביותר עם צבעים חיים שפשוט תענוג להסתכל עליהם. ה-G3 כמעט ואינו נופל ממנו, עם איכות תמונה טובה מאוד גם כן. נקודה נוספת וחשובה מאוד היא הסוללה, שתמיד אוזלת מהר מדי. גם בפרמטר הזה הגלקסי S5 טוב מה-G3. אקספריה Z2 של סוני הפגין גם הוא תוצאות טובות.

פרמטר חשוב נוסף הוא המסך, וכאן עולה G3 על המתחרים, כאשר לאחריו ה-S5. עם זאת, לא בטוח שהמסך הענק של ה- G3 (גודלו 5.5 אינץ') יתאים לכל אחד, משום שקשה לשלוט בו עם יד אחת. ל-S5 יש צג בגודל 5.1 אינץ', כך שהוא נוח יותר ופונה לקהל רחב יותר.

מבחינת עיצוב, הסמארטפון היפה ביותר הוא ללא ספק ה-One M8 של HTC המיוצר מחומרי אלומיניום.

אז שוב, מי הסמארטפון הטוב ביותר? כל המכשירים מצוינים, ולקו הגמר הגיעו ה-G3 והגלקסי 5. קשה לבחור בין שני המכשירים. ל-G3 יש עיצוב בסטייל מתכת שעושה רושם מושלם, אך מהר מאוד מגלים שמדובר בפלסטיק שמאבד מהצבע שלו במהירות וכנראה תוך מספר חודשים ייראה רע. לעומת זאת, מראה הפלסטיק של סמסונג שמר על הצבע שלו.

בסופו של דבר, ה-S5 הוא הבחירה הטובה ביותר היום. אמנם החידוש של מנגנון טביעת אצבע לא עובד טוב, אבל המצלמה מצוינת, הסמארטפון ממוגן מפני רטיבות, יש לו סוללה טובה ומסך שיתאים לידיים של רוב האנשים. המחיר הרשמי הוא 3,300 שקל, 300 שקל פחות מה-G3, מה שהופך אותו לכדאי עוד יותר. חבל שהזיכרון עומד על 16 ג'יגה במקום 32 ג'יגה כמו ב-LG.

סמסונג גלקסי S5 - המצלמה הטובה ביותר

מסך: המסך בגודל 5.1 אינץ'. מדובר בצג איכותי Full HD בטכנולוגיית Super AMOLED עם צבעים רוויים, שמתמודד עם אור שמש ישיר.

עמידות: סמסונג מודיעה שהסמארטפון עמיד לרטיבות ואפילו לטבילה זמנית עד מטר בודד למשך כחצי שעה, אבל היא לא ממליצה להיכנס איתו לבריכה.

עיצוב: הגב של ה-S5 עשוי מחומר פלסטיק רך מנוקב בחרירים קטנים. המראה בהחלט יפה יותר מהגרסאות הישנות. המשקל יחסית קל - 145 גרם - והעובי רק 8.1 מ"מ. בטוח שהמכשיר הזה לא יפריע לכם יותר מדי בכיס המכנסיים.

מצלמה: חיישן 16 מגה פיקסל עם איכות תמונה מוצלחת מאוד ביום. בצילום בלילה התוצאות מגורענות. אופציה נחמדה במצלמה היא "מיקוד בררני", המאפשר לצלם שני אובייקטים ולבחור לאחר הצילום את המיקוד. בין אם מדובר באדם מקדימה, מאחורה או שניהם יחדיו. הרעיון נחמד, אבל הוא לא תמיד עובד.

אבטחה: אחד החידושים ב-S5 הוא מנגנון טביעות האצבע, כך שכדי להפעיל את המכשיר יש להחליק את האצבע על הכפתור. זה לא עובד טוב וברוב המקרים המכשיר לא מזהה את האצבע (גם אחרי עדכוני תוכנה), מה שמונע את פתיחת נעילת הטלפון.

חומרה: המכשיר מהיר מאוד ולא מתקשה להפעיל מספר אפליקציות בו זמנית. המעבד מסוג סנפדרגון 801 עם ארבע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ ושני ג'יגה זיכרון. נפח הזיכרון לאחסון עומד על 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד 128 ג'יגה. הדגם הזה תומך ברשתות דור 4 בסלולר (LTE) ויש לו גם עינית אינפרה אדום לשימוש ביישום שלט רחוק אוניברסלי עבור הטלוויזיה, הממיר והמזגן. זה עובד טוב.

סוללה: הסוללה בהספק 2,800 מיליאמפר. יש גם מצב "חיסכון מרבי בחשמל". המצב הזה משנה את צבעי המסך לגווני אפור, מגביל את מספר היישומים הפועלים ומשבית תקשורת אינטרנט כשהמסך כבוי. כך מרוויחים עוד שעות או ימים של שימוש, אבל הוא בעצם מנתק את המשתמש מרוב השימושים שלו במכשיר. ניתן גם להחליף את הסוללה בקלות.

HTC ONE M8 - הסמארטפון היפה ביותר

מסך: מסך 5 אינץ' באיכות Full HD. איכות התמונה מוצלחת מאוד עם תאורה אחורית חזקה. המסך איכותי מאוד ומשתווה כמעט לזה של הגלקסי S5.

מצלמה: HTC משתמשת בטכנולוגיה בשם אולטרה פיקסל, המספקת פיקסלים יותר גדולים מפיקסלים רגילים. לפחות כך טוענת החברה. החיישן מגיע עם 4 אולטרה פיקסל. תוצאות הצילום טובות אבל לא מצוינות, הצבעים לא מספיק רוויים, יש מעט גירעון בתנאי תאורה לא אידיאליים. יש פילטרים שמאפשרים לשחק עם תוצאות הצילום ואפשר להוסיף צילום של הצלם באמצעות המצלמה הקדמית, תוך כדי צילום. למצלמה הקדמית חיישן 5 מגה פיקסל לצילומי סלפי באיכות בינונית, אבל עדיין טובה יותר ממצלמות קדמיות אחרות.

עיצוב: סדרת ה-One של HTC מצליחה להתבלט בעיצוב שלה, בזכות חומרי האלומיניום בהם השתמשו לבניית הסמארטפון. המראה יוקרתי ונעים למגע.

ממשק: HTC הוסיפה המון יכולות לממשק האנדרואיד של גוגל בגרסת קיטקט (4.4.2). החל מממשק המופיע בהחלקת המסך כלפי שמאלה ומרכז ידיעות חדשותיות מאתרי תוכן שונים ועדכונים מרשתות חברתיות בתצורת מגזין, משדר אינפרה אדום לשימוש בתור שלט רחוק לטלוויזיה ומצב ילדים המונע מהם לבצע פעולות לא רצויות במכשיר. יכולות נוספות שיש בסמארטפונים אחרים, הן האפשרות להרים את הטלפון בזמן צלצול ולענות לשיחה רק באמצעות הנחת המכשיר לצד האוזן או להעיר את מסך המכשיר בנקישה כפולה על הצג.

חומרה: המכשיר מגיב במהירות ומאפשר להריץ מספר אפליקציות ללא שום בעיה. פשוט תענוג לעבוד עם המכשיר. המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ מהסוג החדיש של סנפדרגון 801 של קוואלקום והזיכרון הוא 2 ג'יגה. נפח האחסון הפנימי מגיע ב-16 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הדגם כולל חיבור לדור 4.

רמקולים: ה-One M8 מגיע עם שני רמקולים קדמיים חזקים, שמספקים סאונד מוצלח. מיקום הרמקולים בהחלט מהווה שיפור.

סוללה: קיבולת 2600 מיליאמפר, הביצועים של הסוללה סבירים, כשהיא תחזיק עד שעות הלילה.

LG G3 - המסך הטוב ביותר

מסך: ה-G3 מגיע עם מסך 5.5 אינץ', הגדול מבין סמארטפוני הדגל שנמכרים היום, אך למרות זאת, המבנה הפיזי של המכשיר גדול רק מעט משאר הדגמים. הסיבה היא שמסגרת ה-G3 דקיקה מאוד. הוא מצליח להציע איכות חדה מאוד ברזולוציה הגבוהה מזו של Full HD (רזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים) אותה החברה מכנה Quad HD עם צפיפות פיקסלים של 534ppi. פשוט תענוג לצפות במסך הזה, אבל אין עדיין מספיק תוכן מתאים.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS Plus) וגם טכנולוגיה חדשה בסמארטפונים - מיקוד לייזר. טכנולוגיה זו מאפשרת ל-G3 למדוד את המרחק בין נושא הצילום לבין המצלמה באמצעות קרן לייזר, כך שהמיקוד מהיר מאוד בכל פעם שמזיזים את המצלמה. איכות התמונות מוצלחת מאוד, נקייה וברוב המקרים עם צבעים רוויים.

עיצוב: ב-LG הצליחו לעצב את ה-G3 בצורה שונה מדגמי הפלסטיק שאנחנו רגילים לראות אצל יצרניות אחרות, אבל גם לחסוך בעלויות מייצור מחומרי אלומיניום. המכשיר אמנם עשוי מפלסטיק, אבל מדובר בפלסטיק מוברש כסוף שמספק מראה של מתכת. מצד שני, כשמחזיקים אותו מבינים שמדובר בפלסטיק. חיסרון נוסף הוא שלאחר מספר ימים, הפלסטיק מתחיל להשתפשף במקומות מסוימים ולאבד מהמראה המבריק שלו.

חומרה: ה-G3 מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום. המכשיר מגיע בשתי גרסאות של 2 ג'יגה זיכרון עם 16 ג'יגה אחסון או 3 ג'יגה זיכרון עם 32 ג'יגה אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. אנחנו בדקנו את גרסת ה-3 ג'יגה שהייתה מהירה ומוצלחת והתמודדה עם כל משימה שהצבנו לה. יש גם טעינה אלחוטית. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). הדגם כולל חיבור לדור 4.

סוללה: ה-G3 מגיע עם סוללה בקיבולת 3,000 מיליאמפר, בדיוק כמו זאת הקיימת בדגם הקודם ה- G2. רק שבניגוד לאחיו הצעיר, שהצליח לפעול יום שלם וגם מעבר לזה, כאן הסוללה אוזלת כבר בשעות הערב. הסיבה לכך קשורה ברובה באיכות המסך הגבוהה. בניגוד ל-G2, ב-G3 אפשר להחליף את הסוללה בקלות.

סוני אקספריה Z2 - מצלם מתחת למים

מסך: הסמארטפון החדש של סוני מציע מסך מוצלח מאוד עם גוונים חיים בגודל 5.2 אינץ', באיכות Full HD בטכנולוגיית IPS המספקת צבעיים רוויים וגם זוויות צפייה טובות מהצדדים.

מצלמה: ה-Z2 מתגאה במצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל, הגבוהה ביותר מסמארטפוני הדגל בשוק, כולל מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות טובות, אבל פחות טובות מאלו של הגלקסי S5 של סמסונג.

הצילום בלילה סביר מינוס וביום בתנאי תאורה טובים, הצבעים מעט דהויים. מסמארטפון שאמור להגיע עם המצלמה הכי טובה שיש, היינו מצפים להרבה יותר.

עיצוב: המכשיר יחסית גדול, יותר גדול מה-S5 ובאותו גודל של ה-G3 שמגיע עם מסך גדול יותר (בגלל המסגרת הרחבה). גם המשקל לא קל - 158 גרם. מצד שני, מדובר במכשיר יפה עם מסגרת פלסטיק שקופה שעוטפת מכל הצדדים.

מים: סוני מציעה צילום מתחת למים עם הסמארטפון. הדבר מאפשר להכניס את ה-Z2 לבריכה עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה. המכשיר כולל כפתור צילום פיזי, המאפשר לצלם תמונות בקלות מתחת למים, כי כאשר המסך והאצבעות רטובים, קשה מאוד לתפעל את מסך המגע.

בבדיקה שלנו המצלמה שרדה טבילה בבריכה והתמונות יצאו טובות מאוד כשצללנו במים קרירים ומלאים בכלור. עם זאת, החברה מצרפת לאריזה מסמך שבן היא מודיעה שהאחריות אינה מכסה נזקי מים.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת גבוהה של 3,200 מיליאמפר, התוצאה בהחלט מוצלחת, ה-Z2 שרד בקלות עד שעות הלילה המאוחרות. ניתן גם לחסוך בצריכת הסוללה, באמצעות הגדרות שסוני מספקת במכשיר.

חומרה: ה-Z2 כולל מעבד 4 ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום, 3 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). התוצאות מצוינות, מדובר בסמארטפון שרץ בצורה חלקה וכיף מאוד לעבוד איתו. בנוסף, יש התקן NFC פנימי לתקשורת אלחוטית מול אביזרים חיצוניים ותמיכה ברשתות דור 4 (LTE).