הכוכב שמקבל 15.8 מיליון ד' פצוע לכל העונה? הביטוח יחזיר רק 40%

ESPN: הפגיעה הקשה של פול ג'ורג', שצפוי להיעדר מכל עונת ה-NBA הקרובה, תעלה ביוקר רב לאינדיאנה פייסרס

שחקן ה-NBA פול ג'ורג' נפצע / צלם: רויטרס

הפציעה הקשה של פול ג'ורג', כוכב ה-NBA שנפגע באופן קשה במהלך משחק אימון בלאס וגאס של נבחרת ארה"ב בתחילת החודש - עשויה לעלות ביוקר לבעלים של קבוצתו, אינדיאנה פייסרס.

כתב עסקי הספורט של ESPN, דארן רובל, מפרסם כי הנזק מפציעתו של השחקן מוערך בסך כולל של 17.5 מיליון דולר. איך הוא הגיע לחישוב הזה?

ובכן, ג'ורג', ששבר את הרגל, צפוי להיעדר למשך כל 2014/15. שכרו בעונה הזאת אמור להסתכם ב-15.8 מיליון דולר (ברוטו). על-פי מדיניות הביטוח של ה-NBA, קבוצות יכולות להתחיל לקבל החזר על סך 80% משכרו של שחקן במידה ופספס 41 משחקים רצופים בשל אותה פציעה. כך שהחל מהמשחק ה-42, אינדיאנה תתחיל לקבל החזרים עבור שכרו: 154,146 דולר עבור כל משחק אותו יחמיץ. אך בשורה התחתונה, תצטרך הקבוצה אחרי כל ההפחתות וההחזרים להוציא 9.48 מיליון דולר עבור שכרו בעונה הקרובה (כלומר, החזר של 40% בלבד על כלל שכרו).

ויש כמובן גם את הפגיעה המקצועית הקשה בהיעדרו של ג'ורג', שעשויה להוביל לירידה בכמויות הקהל. בהנחה שהקבוצה תרד למאזן של 55% הצלחה בלבד בעונה הרגילה, הרי שההיסטוריה מוכיחה כי חלק מהאוהדים באינדיאנה מדירים את רגליהם מהאולם הביתי. אובדן מוערך של 1,500 צופים בכל משחק שווה נזק של 2.5 מיליון דולר במכירת כרטיסים בעונה הרגילה. כמו כן, מכירות המרצ'נדייז והמזון אמורות לספוג מכה בסך 600 אלף דולר.

הפגיעה בהכנסות מקהל תגיע גם בפלייאוף. בהנחה והפייסרס לא יתקדמו עד לגמר הפלייאוף האיזורי כמו שעשו אשתקד, ויקיימו רק שני משחקי בית בפלייאוף - הם צפויים לרשום הפסד של 4.5 מיליון דולר נוספים. כמו כן, רובל מעריך את הפסד מכירות הפרסום והספונסרים בחצי מיליון דולר נוספים, עקב ירידת העניין הצפויה סביב אינדיאנה פייסרס בהיעדרו של ג'ורג'.

כל החישובים הללו מצטברים לכדי פציעה שהנזק שלה הוא 17.58 מיליון דולר. כך או כך - לא סכום שבעלי הפייסרס, הרברט סיימון, לא יעמוד בו (סיימון הוא איל נדל"ן שהונו מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-2.3 מיליארד דולר).

ג'ורג', 24, רשם בעונה הקודמת 22.6 נק' ו-7.6 ריב' בממוצע למשחק בפלייאוף (21.7 נק' ו-6.8 ריב' במהלך העונה הרגילה).