סקר: הישראלים מעוניינים לרכוש דירה בראשון-לציון וחיפה

כך עולה מסקר שיזם מועדון אלדר פור יו מבית YOU של מגה וחברת השיווק אלדר ■ פתח תקווה דורגה במקום האחרון בסקר

ראשון לציון / צילום: תמר מצפי
ראשון לציון / צילום: תמר מצפי

פתח תקווה כבר לא בירת הנדל"ן: רוב הישראלים מעוניינים לרכוש דירה בראשון לציון וחיפה, כך עולה מסקר שיזם מועדון אלדר פור יו מבית YOU של מגה וחברת השיווק אלדר.

לפי הסקר, שכלל כ-1,000 נשאלים חברי מועדון YOU, ראשון לציון דורגה במקום הראשון מבחינת העדפת הנשאלים (13%) כמקום מועדף למגורים. פתח תקווה, שדורגה בעשור האחרון כמעט באופן קבוע כעיר בה נרכשו הכי הרבה דירות, דורגה בסקר במקום האחרון עם 4%. לדברי מבצעי הסקר, ההעדפה לפ"ת ירדה כי היצע הקרקעות בה ירד.

עוד עולה מהסקר, כי 58% מהנשאלים ישקלו לרכוש דירה שלא בעיר מגוריהם, ול-65% הכי חשוב לרכוש דירה ליד מקום העבודה. רק 35% ציינו את הקרבה להורים כפרמטר החשוב ביותר.

במקום השני בדירוג ממוקמת חיפה עם 12% מהנשאלים. רמת גן, רחובות והוד השרון חולקות את המקום השלישי עם 11% מהנשאלים. אחריהן גבעתיים (10%), חולון (7%), בת-ים (7%), אשקלון (5%) ופ"ת כאמור במקום האחרון. הסקר לא כלל את ת"א וירושלים כי "מדובר ביישובים המרכזים ביקושים גבוהים וקשיחים", לשון מבצעי הסקר.

לדברי רוני כהן מנכ"ל אלדר, "הנתון משקף את המגמות שהתחוללו בענף הנדל"ן בחמש השנים האחרונות. הזינוק במחירי הדירות אילץ את הרוכשים להתרחק ברוב המקרים ממרכז הארץ ומעיר ילדותם".