השיחה: לילה כחול-לבן במוזיאון

רקפת רוסק-עמינח מבקרת בתערוכה "דלפט כחול-לבן" במוזיאון ת"א ■ חברת התכשיטים Yvel מארחת את ח"כ פנינה תמנו-שטה ■ וחברת פרטנר בוחרת את זוכי מיזם Orange Innovation Lab

מועדון החברות היוקרתי של מוזיאון תל-אביב לאמנות קיים אמש (ב') אירוע סגור וחגיגי בתערוכה "דלפט כחול-לבן", שאליה הוזמנו כ-100 אנשי ונשות העסקים החברים בו.

למרות שהמונח כחול-לבן מזכיר את הדגל הישראלי, התערוכה המדוברת מוקדשת בעיקר לסגנון האמנות הייחודי המזוהה עם העיר דלפט שבהולנד, שמאופיין בכלי חרס המעוטרים בגוונים אלה.

המארחים - סוזן לנדאו, המנכ"לית והאוצרת הראשית של המוזיאון; גדעון המבורגר, יו"ר המועדון ונשיא הראל ביטוח ופיננסים (שהעניקה חסות לאירוע); ועו"ד דינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור - הזמינו לאירוע גם את קספר ולדקאמפ, שגריר הולנד בישראל. האוצר הבכיר ד"ר דורון לוריא נשא בפני הנוכחים הרצאה שבה הסביר את הקשר בין דלפט לתל-אביב.

נצפו והתרשמו: רקפת רוסק-עמינח, עו"ד יהודה רוה, ליאור דושניצקי, מוניק גורביץ', יעל ורמי אונגר, אילנה ויאיר המבורגר, צבי וג'וזפין זיו, אניטה ודורון לבינט, פרופסור שמעון ליצין, שוקי מדנס, מיקי ואתי קני, ריקי כרמי, יגאל ונעמה שפר, זלמן וכנה שובל, דוד ונעמי קוליץ, דובי שיף ורעייתו ד"ר אנה דומרב, גדעון וליאורה רוזנשטיין, שולי כסלו ועוד.

סוזן לנדאו גדעון המבורגר ורקפת רוסק עמינח / צילום:רפי דלויה
 סוזן לנדאו גדעון המבורגר ורקפת רוסק עמינח / צילום:רפי דלויה

צירוף גלויות

חברת תכשיטי היוקרה הישראלית Yvel אירחה אתמול את חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה, סגנית יו"ר הכנסת, במרכז המבקרים שלה שבירושלים. בחברה התגאו במיוחד במיזם שהקימו: בית-ספר לצורפות בשם מג'מריה (בראשית באמהרית), שבו לומדים עולים מאתיופיה.

בני הזוג אורנה ואיציק לוי, בעלי Yvel, סיפרו לחברת הכנסת כי יצירותיהם של התלמידים שזוכים למלגה נמכרות בארץ ובחו"ל. לוי לא התאפק ושיתף את חברת הכנסת בחוויותיו האישיות כעולה מארגנטינה.

תמנו-שטה אמרה כי "הביקור ב-Yvel חידד את העובדה שישראל נבנתה על-ידי עולים חדשים, ושכל מהותה ובסיסה הוא קליטת עלייה".

בימים אלה מתכנן הזוג, יחד עם שותפו לפרויקט מר סטף ורטהיימר, הקמת בית-ספר ומפעל נוסף בכפר התעשייה בנצרת, שיוקדש לרווחת הקהילות הנוצרית, המוסלמית והיהודית בגליל.

אורנה לוי ופנינה תמנו -שטה / צילום: לבנת ענתבי
 אורנה לוי ופנינה תמנו -שטה / צילום: לבנת ענתבי

באו לחזק

השבוע אירחו גידי מרק, מנכ"ל תגלית, והסמנכ"לית, עדה שפיצר, משלחת של אנשי עסקים בכירים מדרום אמריקה, צרפת וקנדה שהגיעו כדי להביע הזדהות ותמיכה.

בין המבקרים: מרסלו מינדין, יו"ר דירקטוריון חברת האנרגיה של פנמה; מיגל שוורצבאום, בעליה של MAS - קבוצת אנרגיה בארגנטינה; ג'אן דויד בנישו, מייסד ומנכ"ל חברת Viatelecom מצרפת; ולורן עמרם, הבעלים של קבוצת Roche מקנדה.

גידי מרק ועדה שפיצר ומשלחת אנשי העסקים / צילום: ארז עוזיר
 גידי מרק ועדה שפיצר ומשלחת אנשי העסקים / צילום: ארז עוזיר

יוצאים מהחממה

בתום 4 חודשי פעילות, נבחרו ביום חמישי האחרון זוכי מיזם Orange Innovation Lab בטקס חגיגי שנערך בבית פרטנר בראש-העין.

הסטארט-אפים הזוכים הם: במקום הראשון, עם מענק של 100 אלף שקל, VOiceITT של דני וייסברג, שמאפשרת לסובלים מליקויי דיבור לשפר את הגייתם באמצעות הסמארטפון; במקום השני, עם 75 אלף שקל, DermaCompare של ליאור ויין- פלטפורמת עזר רפואית שמזהה שלבים מוקדמים של סרטן העור באמצעות איסוף תמונות והשוואתן בטכנולוגיית ענן; ו-Glance של עומר קליין ובני קראמק - אפליקציה שמאפשרת ליצור אלבום תמונות שיתופי ובאמצעות מספרי טלפון בלבד, שקיבלו מענק של 50 אלף שקל.

את התחרות פתחה אורנג' בפני סטארט-אפים ויזמים ישראלים, שאותם הזמינה להיעזר בתשתיות החברה לפיתוח מוצרים ושירותים על גבי רשת ה-G4. היא העמידה לרשותם מעבדת תקשורת מתקדמת בסביבת עבודה של דור רביעי, ציוד קצה תואם, ליווי מקצועי צמוד של מומחי פרטנר, ייעוץ והעשרה.

ששת המתמודדים הסופיים הציגו את המיזמים בוועידת MAD של "גלובס", כאשר 1,000 באי הכנס ועובדי פרטנר הוזמנו להצביע עבורם. הבחירה הסופית נעשתה על-ידי צוות של 9 שופטים וחברי ההנהלה, שבהם אדם צז'נוף, יו"ר דירקטוריון פרטנר, וחיים רומנו, מנכ"ל החברה.

עופר שמואלי, מנהל החממה, ציין כי "חממות טכנולוגיות בתוך ארגונים היא תופעה מעניינת שצוברת תאוצה. אורנג' היא ללא ספק חלוצה בתחום. השילוב של תוכנית accelerator מאפשרת לנו לשים תשומות בטכנולוגיות עתידיות שיכולות להיות במרכז האסטרטגיה שלנו בשנים הבאות, להצביע ביתר שאת על תזוזת השוק, לתת מענה עם פיתוחים חדשניים ולהסתכל על זירות חדשות. זהו חיבור מוצלח מאין כמוהו".

זזים

■ חברת הנדל"ן המניב מניו-יורק ברוקלנד אפריל, שלאחרונה הנפיקה אג"ח בבורסה המקומית, הודיעה על מינוי דירקטורים: חנה פרי-זן, יו"ר פעילים, מונתה לדח"צית; וצחי פישביין, יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, מונה לדירקטור בלתי תלוי בחברה.

■ חברת סקיילקס הודיעה על מינויו של אלדד אברהם, מנכ"ל E.A Investment banking, לדח"צ בדירקטוריון שלה. אברהם מתמחה בייעוץ וליווי עסקי לחברות ולמשקיעים בתחום המיזוגים והרכישות. סקיילקס היא יבואנית סמסונג, שנמצאת כיום במצב של חדלות פירעון.

■ כשנה לאחר שסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת הביומד מדטכניקה, מצטרף ישראל טאובר כדח"צ לחברת התשתיות והבנייה אינרום, מקבוצת פימי שבשליטת ישי דוידי. במקביל הודיעה החברה על מינויה של הילה אמסטרדם, לתפקיד דומה.

■ מוטי הדס מונה לתפקיד סגן מנהל מוצרי התוכנה של מטריקס. חואן רובר, ששימש כמנהל מכירות קוד פתוח במטריקס, יקודם וימלא את מקומו של הדס כמנהל הישיר של אגף הקוד הפתוח.

■ ד"ר יאיר הירשפלד נבחר לתפקיד המנהל האקדמי של מרכז ש. דניאל אברהם לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה, לצד יו"ר המרכז, ד"ר אפרים סנה, לשעבר סגן שר הביטחון. הירשפלד נבחר לאחר מותו בטרם עת של ד"ר ראובן פדהצור ז"ל, שניהל את המרכז ב-3 השנים האחרונות.

■ גיא בר מונה למנהל השיווק של רשת מרפאות פרופורציה. ב-3 השנים האחרונות בר הקים וניהל את חטיבת המים המסוננים במי עדן, קודם לכן שימש כמנהל שיווק בשטראוס מים וכעוזר מנכ"ל בתמי 4 ושימש יועץ כלכלי ליו"ר ועדת הכלכלה גלעד ארדן.