השוק הסיטונאי על תשתית הוט יפורסם בספטמבר

למרות כל השמועות והטענות על כך שהוט תחמוק מפתיחת תשתיותיה לטובת המתחרים, במשרד התקשורת לא מתכוונים לסגת ומחירי השימוש בתשתיותיה לטובת המתחרים מגיעים לישורת האחרונה

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

בחודשים האחרונים מסתובבת הערכה בשוק התקשורת שמשרד התקשורת לא באמת מתכוון לאפשר שימוש בתשתיות הוט לטובת המתחרים כפי שעשה על רשת בזק. למרות ששר התקשורת גלעד ארדן התחייב שתשתית הוט תיפתח למתחרים לשימוש בדומה לתשתית בזק, התחושה בשוק בקרב כל השחקנים היא שהדבר לא יקרה.

ואולם יותר ויותר סימנים מעידים שארדן לא מתכוון הפעם לתת להוט להתחמק מהאסדרה ושוק סיטונאי בדומה לבזק יוחל עליה. עדות לכך ניתן למצוא בקביעת תאריך היעד שנקבע במשרד שמדבר על סוף ספטמבר לפרסום השימוע לאסדרת השימוש על גבי תשתיות הוט.

עוד נודע כי לפני מספר חודשים בעיצומו של השימוע שנערך לבזק, פנתה חברת הוט למשרד התקשורת וטענה כי אין בידיה מידע מוצק ואמין לגבי אורך הסיבים שלה הפרוסים ברחבי הארץ. כידוע, אורך הסיבים של חברות התשתית מהווה כלי חשוב לגבי קביעת המחיר שישלמו שחקנים חדשים לחברות התשתית, והעובדה שלהוט לא היה את הנתון, גרמה לעיכוב משמעותי בעבודת המשרד.

בעקבות זאת, פנה אגף הכלכלה למרכז המיפוי הלאומי של ישראל מפ"י והשתמש בשירותיו לטובת בניית הערכה על אורך הרשת של הוט.אותו הדבר עשה המשרד גם בעבודה על אורך תשתית הסיבים של בזק לאחר שהתברר שנעשתה טעות בעבודת חברת הייעוץ שחישבה את מחירי השימוש של בזק, פרונטיר.

העובדה שהוט לא המציאה את הנתונים שביקש המשרד עיכבה את פרסום העבודה והדבר היה לצנינים בעיני צמרת המשרד. יתירה מכך, מסתבר שהוט שלחה נתונים במהלך עבודת המשרד, אך לאחר שפורסמה העבודה על בזק, היא פנתה למשרד וטענה שהנתונים שמסרה היו שגויים וכי אין בידיה נתונים מדויקים לגבי אורך הרשת. עוד היא טענה כי ייקח לה חודשים ארוכים להמציא את המידע. בעקבות המכתב כאמור החליט המשרד לעשות את העבודה בכוחות עצמו וזו אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב בפרסום העבודה על הוט.